فرزانه خرمیان، رئیس اتحادیه لوله و اتصالات پی وی سی در گفتگو با «نود اقتصادی» بیان داشت: مواد اولیه بیش از 20 درصد گران شده است، بنابراین ما نیز مجبور شده‌ایم که 14 درصد افزایش قیمت در کالاهای خود را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بازار کشش این افزایش قیمت را ندارد و فروش نیز کاهش چشمگیری داشته است، از طرفی اگر این افزایش هم اعمال نمی شد مسلما برخی مجبور بودند کیفیت محصول را پایین بیاورند.

خرمیان تأکید کرد: رکود بازار در دو، سه سال گذشته موجب شده که کارخانه‌های زیادی از تولیدکنندگان پی وی سی تعطیل شوند و این در حالی است که این صنعت بازار بهتری نسبت به برخی صنایع دیگر دارند.

وی گفت: در کل، شرایط مطلوب نیست و حتی شرکت‌های بزرگ مجبور هستند با ظرفیت 30 تا 40 درصدی خود کار کنند. حتی برخی از کارخانه‌ها از ده خط تولید تنها 2 خط خود را سرپا نگه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه لوله و اتصالات پی وی سی خاطرنشان کرد: در این میان برخی شرکت‌های زیرزمینی هستند که هیچ تعهدی به کارگر و کیفیت کالا ندارند و دائما نیروی گرفته و دوباره آن‌ها را بیرون کرده و نیروهای جدید جایگزین می کنند، چیزی که بدتر است این است که گاهی حتی میزان این لوله‌های بی کیفیت از لوله‌های با کیفیت بالا بسیار بیشتر است.

وی در ادامه به خبرنگار «نود اقتصادی» گفت: تاکنون تولید برای بخش ساختمان که عمده محصولات لوله و اتصالات پی وی سی را شامل می‌شود اوضاع خوبی نسبت به سال گذشته نداشته و مانند دیگر صنایع وابسته به ساختمان تداوم رکود را تجربه می‌کنند اما فعالیت‌هایی در زمینه آبرسانی و کشاورزی داشته‌ایم که چنان چه به سرانجام برسد ممکن است برآیند تولید امسال نسبت به سال قبل منفی نشود.