عباس کرباسی، عضو اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» بیان داشت: انواع رب‌ گوجه فرنگی در بازار 10 درصد افزایش داشته است و دلیل آن را هم کم بودن گوجه فرنگی است.

وی افزود: تقریبا تمامی کالاها در ماه‌های اخیر گرانتر شده اند، تنها حبوبات بوده که تا حدی کاهش قیمت داشته‌ است، البته لوبیا چیتی از جمله کالاهایی بوده که تا مدتی قبل 25 درصد قیمتش کاهش یافت اما مجددا چند روز گذشته 10 تا 15 درصد گرانتر شده است.

کرباسی خاطرنشان کرد: برنج ایرانی در یک ماه اخیر 5 تا 10 درصد گرانتر شده اما برنج خارجی که به میزان بسیار زیادی هم در بازار موجود است قیمتش تغییری نداشته و ثابت مانده است.

وی گفت: 80 درصد برنج‌های خارجی موجود در بازار هندی و مابقی از کشورهای دیگر از جمله پاکستان است، به قدری میزان این برنج‌ها زیاد است که برخی ترجیح می‌دهند فعلا آن‌ها را در انبارهای خود نگه دارند.

عضو اتحادیه بنکداران در رابطه با دیگر کالاهای وارداتی گفت: بسیاری از مواد غذایی و بخش عمده تنقلات وارداتی است، 30 درصد از بیسکوئیت و 80 درصد آدامس‌های موجود در بازار کالاهای خارجی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از کالاهایی که در بازار  10 تا 15 درصد به نسبت قبل بیشتر شده است، آب معدنی و آب‌های گازدار است که بسیاری از این‌ها برای کشوری مانند فرانسه است، جالب این است که قیمت یک نیم لیتری آن 12 هزار تومان به عمده فروشان فروخته می شود، مسلما این آب‌ها با قیمت گرانتری به دست مصرف کننده می رسد.