«نود اقتصادی»- سرپرست هیات اجرایی شرکت کیان تایر، میزان بدهی شرکت متبوع خود به بانک‌ها و تامین اجتماعی را سر جمع 400 میلیاردتومان ارزیابی کرد و یکی از مشکلات جدی کیان تایر را که مانع از دریافت هر گونه تسهیلات شده ، قرار گرفتن در فهرست سیاه نظام بانکی برشمرد.

سیدجمال میرزایی درگفتگو با «نود اقتصادی» هشدار داد که با ادامه روند فعلی، این شرکت توان پرداخت حقوق کارکنان خود در ماههای آتی را نخواهد داشت.

به گفته وی، با هدف جذب و دریافت تسهیلات نامه نگاری هایی با دولت صورت گرفته  اما دولت بودجه‌ای برای ارایه به این شرکت ندارد.

میرزایی تاکید کرد که این کارخانه ماهیانه 4 میلیارد تومان حقوق و هزینه حقوق داشته که باید بر این، رقم ماهیانه دو میلیارد تومانی دیگری را هم افزود. وی هشدار داد که در صورت عدم دریافت به موقع تسهیلات شرکت به زمین خواهد خورد.

سرپرست هیات اجرایی شرکت کیان تایر، گفت که این شرکت در سال های قبل، به بخش خصوصی واگذار شده و مالک آن در واقع بخش خصوصی است اما به دلیل درست اداره نشدن در سالیان گذشته مدیریت این شرکت به دولت سپرده شده است.

وی، با بیان اینکه درسال  95 قیمت مواد اولیه افزایش جدی داشت افزود که قیمت مواد اولیه در هرکیلو از 1700 تا 2300 تومان افزایش یافته، حال آنکه فروش این شرکت ثابت مانده است.

به گفته میرزایی، در شرایط فعلی، تولید تایر مقرون به صرفه نبوده و به دلیل افت تایر و افزایش واردات کیان تایر، سال 95 را با 20 میلیارد تومان زیان به انتها برد.

وی طلب شرکت متبوع خود از شرکت‌های خودرو ساز و سایر مشتریان حقوقی را  سر جمع 20 میلیارد تومان دانست و عنوان کرد که طلب کیان تایر از مشتریان حقیقی هم 8 میلیارد تومان بوده که به دلیل بد حساب بودن و یا ورشکست شدن این مشتریان بد حساب، توان نقد کردن این مقدار طلب وجود ندارد.

سرپرست هیات اجرایی شرکت کیان تایر اذعان داشت که عمده خریداران لاستیک در شرایط فعلی محصولات را به صورت اعتباری خرید می‌کنند تا نقدی که این امر هزینه ها را بالا برده است.