«نود اقتصادی»- مدیرعامل سازمان جمع‌‌آوری و فروش اموال تملیکی تایید کرد که از شب گذشته، دستور توقف فروش تعدادی پورشه توقیف شده در سازمان متبوع خود را صادر کرده است.

به گزارش «نود اقتصادی» این پورشه‌ها، از جمله خودروهای با ظرفیت بالای 2500 سی سی بوده که طبق اعلام گمرک، ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور مجاز نیست.

از مدتها قبل بدین سو و به دنبال توقیف تعدادی پورشه در کشور، آگهی مزایده بخشی از سواری‌های پورشه با قیمت پایه 11,700,000,000 ریال در پایگاه رسمی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به تصویر کشیده شده است.

به طور معمول، سازمان اموال تملیکی به نمایندگی از دولت تعیین تکلیف کالای متروکه را در اختیار دارد که ظاهرا ۸۶ دستگاه خودرو بالای ۲۵۰۰ سی سی از انواع مختلف مانند بنز و پورشه به عنوان کالای متروکه شناخته ‌شده اندکه  برخی از این خودروها،توانستند رای دیوان عدالت اداری را دریافت کرده و قابل عرضه به واردکنندگان آنها ویا بازار هستند.

سازمان امول تملیکی توضیح داده است که ۱۰ دستگاه از خودورهای مذکور به قیمت ۴۴ میلیارد تومان فروخته شده که اغلب آنها از نوع پورشه بوده اند.

اکنون،"امین دلیری" در گفتگو با «نود اقتصادی» اذعان داشته که از 28 پورشه حاضر در شبکه فروش سازمان اموال تملیکی 11 دستگاه آن فروش رفته و فروش مابقی آنها تا تعیین تصمیمات مقتضی متوقف شده است.

او یکی از دلایل فروش نرفتن مابقی خودروهای پورشه مذکور از سال قبل بدین سو را ناشی از تعیین قیمت بالا برای آنها دانست و گفت که به دلیل تامین حقوق دولت در عوارض و ارزش افزوده در مقابل کاهش قیمت پورشه ها مقاومت کردیم که این امر سبب شد تا استقبال خوبی از این خودروها نشده و پورشه ها هم به فروش نرفتند.

دلیری، درباره سرنوشت 17 پورشه توقیف شده باقیمانده هم پیش بینی کرد که چندین راهکار برای آنها درنظر گرفته شده که شاید یکی از آنها، اعاده این خودروها به واردکنندگان آنها باشد.

وی، درتوضیح دلایل توقف درواگذاری پورشه های متوقف شده از شب گذشته گفت که مکاتباتی از قبل در این راستا وجود داشته که سازمان امول تملیکی از جزییات آنها بی اطلاع بوده که طبق گفتگوی تلفنی شب گذشته بنده با کرباسیان، از دیشب، دستور توقف فروش پورشه ها را صادر کردم!