امیر قدیمی‌نژاد، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نود اقتصادی» بیان داشت: متأسفانه همچنان رکود در بازار پابرجاست و همین موجب شده است که در طی این مدت نه تنها نتوانستیم قیمت‌ها را افزایش دهیم بلکه با افت قیمت هم مواجه شده ایم.

وی افزود: تنها پارچه هایی که تا حدی فروششان نسبت به ماه های قبل افزایش اندکی داشته است، اجناس مرتبط با روپوش‌های مدرسه است که این افزایش هم مقطعی و تنها مربوط به آغاز فصل مدارس است.

قدیمی نژاد اظهار داشت: دو سال است که برای جلوگیری از پوشاک قاچاق با اداره بازرگانی نامه نگاری می کنیم اما تنها کاری که مسئولین برای کاهش قاچاق پوشاک انجام داده‌اند این است که تعرفه گمرک 200 درصد پوشاک را به 55 درصد رسانده‌اند و این اقدام ضربه بسیار بدی به صنعت نساجی کشور زد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نساجی در ورشکستگی کامل به سر می برد و فروش پارچه هم سال به سال رو به کاهش است به طوری که در حال حاضر فروش به حداقل رسیده است، اشتیاق تولیدکنندگان داخلی هم برای تولید کمتر شده و ترجیح می دهند با وجود پایین آمدن تعرفه سرمایه گذاری خود را به ورود پوشاک از خارج کشور اختصاص دهند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تأکید کرد: به جرأت می توان گفت که حداقل 50 درصد پارچه های موجود در بازار وارداتی است زیرا در کل تولید پارچه در داخل کشور دیگر مقرون به صرفه نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 50 تا 60 درصد کارخانجات نساجی در حال حاضر تعطیل هستند و 40 درصد مابقی نیز با یک سوم توان خود تولید را سرپا نگه داشته اند