«نود اقتصادی»- شرکت آلومتک، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات صنعت برق اعلام کرد که سال 95 را در حالی پشت سر گذارده که علاوه بر مشکل کمبود نقدینگی، چالش‌های دیگری از جمله سر رسید شدن تعهدات سنواتی مانند مالیات، بیمه و اقساط وام را هم در پیش رو داشته است.

به گزارش «نود اقتصادی»، از همین منظر، شرکت آلومتک، سال مالی 95 خود را با یک زیان قابل توجه در قدو اندازه (۳۰,۱۵۷) میلیون ریالی به انتها رساند.

این اتفاق سبب شد تا زیان خالص هر سهم این شرکت برای سال مالی 95 به عدد (۶۸) ریال برسد. شرکت آلومتک برای دومین متوالی است که پرونده سال مالی خود را با زیان بسته، با این تفاوت که رقم زیان آن در سال مالی قبل (45023) میلیون ریال بوده که حاکی از یک کاهش خوب در قیاس با زیان سال مالی 95 است.

با اینهمه، مشکلات این شرکت فقط به زیان خالص ختم نمی‌شود، چرا که دست اندازهای دیگری همچون قراردادهای فسخ و سررسیده شده سنواتی و وجود بدهی‌های معوق بانکی و مالیاتی داشته که سبب شده تا امکان دریافت ضمانت نامه بانکی برای شرکت با هدف شرکت در مناقصات و عقد قرارداد با شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو را هم تحت الشعاع قرارداده است.

آلومتک، شرکت فعال در زمینه تولید کابل، سیم، میلگرد و پروفیل‌های آلومینیومی بوده که تولیدات آن در صنعت برق، انواع هادی، پست انتقال و توزیع نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت در سال  1346 تاسیس شده است.