به گزارش «نود اقتصادی» در چهار ماه اول سال جاری بیش از ۵۵۲ هزار تن شکر وارد کشور شده است. این واردات در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر کشاورزی تاکید دارد با توجه به افزایش تولید در این بخش، فقط ۵۰۰ هزار تن واردات نیاز داریم.

مروری بر آمارهای رسمی گمرک موید آن است که در چهار ماهه اول سال جاری واردات شکر در ششمین رده جدول کالاهای عمده وارداتی قرار گرفته و بالغ بر ۵۵۲ هزار و ۷۴۸ تن شکر وارد کشور شده است.

از نظر ارزش بالغ بر ۲۷۸ میلیون و ۴۶۱ هزار دلار صرف واردات این بخش شده و در مجموع از کل واردات وزنی کشور ۴.۸۹ آن به شکر مربوط می‌شود که این واردات از نظر ارزش نیز ۱.۷۶ درصد از کل ارزش صادراتی کشور را در بر می‌گیرد.

اما در ۱۲ ماهه سال گذشته واردات شکر در آخرین رده‌های جدول واردات قرار داشت و پانزدهمین کالاهای وارداتی کشور محسوب می‌شد؛ به عبارت دیگر در سال گذشته حدود ۶۳۹ هزار تن شکر به ارزش ۳۰۸ میلیون و ۲۹۷ هزار دلار وارد کشور شده بود که ارزش وزنی این واردات ۱.۹۱ درصد از کل واردات و ارزش آن تنها ۰.۷۱ درصد از کل واردات کشور را در بر می‌گرفت.

البته با توجه به این که سایت گمرک کشور به طور مجدد آمارهای ماهانه سال‌های قبل را از دسترس خارج کرده امکان مقایسه این رقم با مدت مشابه سال قبل وجود ندارد.