گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- در حالی معاون رئیس جمهور در دومین مناظره انتخابی نامزدها میانگین پرداختی به معلمان را در دولت یازدهم 2 میلیون و 850 هزارتومان اعلام کرده که 3 روز قبل از آن معاون پارلمانی رئیس جمهور میانگین حقوق  فرهنگیان را دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرده بود.
مشکلات معیشتی فرهنگیان یکی از دغدغه‌های اصلی این قشر است و تصویب نشدن قانون نظام هماهنگ حقوق فرهنگیان را می‌توان علت اصلی نارضایتی‌ها دانست. محمد تقی سبزواری عضو هیات مدیره کانون فرهنگیان شیراز نیز معتقد است که امکانات رفاهی و تسهیلاتی دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد و نیازمند توجه بیشتر به این وزارت خانه است.
با وجود تمام مشکلات موجود و لزوم توجه ویژه به این قشر مهم از جامعه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در اقدامی تبلیغاتی دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری با گزارش آماری اشتباه اعلام کرده است که «در دولت یازدهم میانگین دریافتی حقوق فرهنگیان را به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رساندیم»
این در حالی است که سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در مهر ماه 95 اعلام کرده بود که میانگین دریافتی معلمان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
همچنین حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور که روز سه شنبه 12 اردیبهشت 96 و همزمان با گرامیداشت هفته معلم در دبیرستان دخترانه مرآت در منطقه ۱۲ تهران حضور یافته بود اعلام داشته که میانگین حقوق  فرهنگیان در سال ۱۳۹۲ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و در سال 96 به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.
به نظر می‌رسد معاون اول رئیس جمهور قصد دارد بااعلام اعدادی نادرست در حوزه پرداختی حقوق فرهنگیان رضایت عمومی جامعه و فرهنگیان را به دست آورد حال آنکه با واقعیت تفاوت زیادی دارد.
در این رابطه می‌توان به اعتراضات سراسری معلمان در سوم اسفند ۹۳ اشاره کرد که تا ۲۷ اسفند همان سال ادامه یافت ادامه یافت. در این تجمعات معلمان خواستار اجرای قانون نظام هماهنگ حقوق و اصلاح تبعیض‌های پرداختی بودند.
بنابر این سوالی که به ذهن می‌رسد این است که چرا تیم روحانی قصد دارد با آمارسازی و اعلام آمارهای غلط و نادرست فضای نامطلوب جامعه را بسیار خوب و مدینه فاضله توصیف کند؟