رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن در گفتگو با «نسیم آنلاین»خبر داده است که اعلام اسامی افراد متوفی و مجروح برای دریافت خسارت جانی بر عهده پزشکی قانونی بوده و این کمیسیون در این خصوص،مسئولیتی ندارد.
حسین عاشوری تاکید کرده که این کمیسیون هم آمار افراد متوفی را از پزشکی قانونی دریافت می کند.

بر اساس آخرین آمار رسمی در حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه راه آهن هفت خوان سمنان 49  نفر از مسافران قطار تبریز - مشهد در این حادثه جان خود را از دست دادند و 103 نفر نیز مصدوم شدند.

شرکت بیمه پارسیان در اطلاعیه ای  اعلام کرده که این شرکت مسئولیت حوادث ریلی و غیر ریلی راه آهن ایران را در بیمه نامه ای تحت پوشش قرارداده که در این بیمه نامه حداکثر خسارت هزینه پزشکی برای هرنفر در هر حادثه 500 میلیون ریال و حداکثر خسارت جانی ( ازقبیل نقص عضو، از کارافتادگی و فوت ) تا سقف دیه قانونی پوشش داده شده است.

به طور اصولی،انجام هرگونه عملیات بیمه ای و پرداخت خسارت در این خصوص،منوط به  ارایه گزارش رسمی کمیسیون سوانح دایر بر معرفی علت  و مقصر سانحه بوده، بنابراین مادامی که این کمیسیون گزارش خود رابه شرکت بیمه پارسیان اعلام نکند این مهم صورت نخواهد پذیرفت.

"هادی اویار حسین" ، مدیر عامل شرکت بیمه پارسیان به «نسیم آنلاین» گفته که به محض ارایه گزارش از سوی کمیسیون مربوطه به این شرکت بیمه ای، این گزارش با گزارش کارشناسان تطبیق داده خواهد شد و سپس فعالیت های بعدی در دستور کار قرار می گیرد.

از قرار معلوم،تیم کارشناسی بیمه پارسیان به همراه گروه های اعزامی برای بررسی جزییات کامل این حادثه و ارائه گزارش فنی مربوطه درمحل بروز  سانحه قطار حضور یافته اند.

به تازگی ، میرحسن موسوی ، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان لیست اسامی رسمی و نهایی مفقودین حادثه تلخ قطار تبریز- مشهد را اعلام کرد و گفته که اسامی 48 نفر از مفقودین شناسایی‌شده و یک نفر هم خانواده وی مراجعه کرده که عضو خانواده‌شان مسافر این قطار بود و  افزوده : نام این یک‌نفر در لیست بلیط و مسافرین بین‌راهی نیست و امیدواریم که جزو جان‌باختگان نباشد.