به گزارش «نسیم آنلاین»، مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی با اشاره به ارکان نظارتی این نهاد عمومی اظهار داشت: منابع مالی صندوق امانت مردم و نظام مقدس اسلامی هستند و قانونگذار علاوه بر سازمان حسابرسی کشور  که بعنوان بازرس قانونی بر عملکرد و صورت های مالی این نهاد نظارت دارد ، نهاد هیئت نظارت بر صندوق را نیز پیش بینی کرده است.

علی جباری افزود: علاوه برارکان نظارتی ، دیوان محاسبات  و سازمان بازرسی کل کشور نیز بر عملکرد صندوق به عنوان یک نهاد عمومی نظارت دقیق دارند و هرگونه تخلف یا فسادی از نگاه تیزبین آنها دور نمی ماند.

وی در خصوص برداشت غیر قانونی یا صرف منابع صندوق در اموری غیر از تکالیف قانونی گفت: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص صندوق کاملا شفاف است و اجازه نمی دهد کسی بخواهد یا بتواند از منابع صندوق به نفع خود یا گروهی  استفاده کند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی با اشاره به فعالیت های سه ساله اخیر صندوق اظهار داشت : در سه ساله اخیر بالغ بر 17000میلیارد ریال خسارت برای حمایت از قربانیان حوادث رانندگی در سراسر کشور پرداخت شده است که در چهل و هشت سال فعالیت صندوق بی نظیر بوده و افزود که در این سه سال بیش از 15000 نفر از هموطنان که بعلت حوادث رانندگی دچار مشکلات اقتصادی ، درمانی و اجتماعی شدند و برخی افراد که در زندان بسر می بردند با حمایت صندوق روبرو شده اند.

جباری، راه اندازی دفاتر استانی صندوق برای سهولت دسترسی مردم به خدمات ، ایجاد اداره تحقیق در راستای صیانت از منابع صندوق ، بهره برداری از سامانه یکپارچه هوشمند را از دستاوردهای سه ساله اخیر صندوق برشمرده و اظهار داشت: عملکرد مالی صندوق در اتاق شیشه ای است و اصل شفافیت مالی مهمترین برنامه صندوق است و بر همین اصل ما معتقدیم باید مردم از کلیه فعالیت های صندوق بصورت شفاف مطلع باشند.