به گزارش «نسیم آنلاین»، معمول آن است که دریافت و پرداخت نشان های دولتی معمولا در ماههای پایانی تصدی  دولتها انجام می شود و اعطای این نشان‌ها در میانه عمر دولت غیر متعارف می نماید. مضافا اینکه مصوبه فوق معلوم نیست اولین مصوبه از این نوع است یا چندمین ؟ پاسخ به این پرسش هنگامی دقیق است که  مصوبه طبقه بندی شده ای در مورد اعطای نشانهای دولتی نداشته باشیم. هر چند اعطای نشان دولتی به صورت محرمانه یا به قول عوام یواشکی و مخفیانه با فلسفه اعطای این گونه نشان ها که آگاهی همه از تشویق مدیران خدوم است مغایرت اصولی دارد.

بارمالی تصویب نامه موضوع اعطای مدال به 12 نفر از دست اندرکاران برجام معادل جمعا 800 سکه به ارزش 800 میلیون تومان خواهد شد. به شرط آنکه سکه ها یک بهار آزادی باشد در حالی که سکه اعم است از سکه2.5 بهار، 5 بهار و 10 بهار آزادی است....

اعضای کمیسیون تخصصی نشان لیاقت - شجاعت و خدمت موضوع تصویب نامه 154439 مورخ 24/11/94 کدام یک از شخصیت های برجسته کشوری و لشکری بوده اند؟ پاسخ  یابی به این پرسش ها از وظایف عمده عوامل و دستگاههای نظارتی برای تائید سند هزینه مالی مترتب بر اجرای مصوبه و اعطای هر مدال و نشان است و صرف نظر از طی شدن یا نشدن مراحل تشخیص و تعهد و تسجیل هزینه اعطای  نشان ها زیر حساب و مراجع نظارتی بایستی به وظیفه تامین اعتبار مربوطه و تطبیق مقررات مارالذکر با پرداخت هزینه 800 سکه موضوع مصوبه عمل نمایند و تنها در این صورت است که صحت پرداخت هزینه های مربوط به اعطای نشان های دولتی با قوانین و مقررات موضوعه تائید خواهد شد.

مهم آنکه چند روزی است بازنشستگان فولاد در اعتراض به عدم دریافت حقوق  بازنشستگی جلوی درب مجلس اجتماع می کنند تا صدایشان به گوش نمایندگانشان برسد  علاوه بر آن با رجوع به ستون ارتباط  مردمی روزنامه ها مشخصا ستون کیهان  و خوانندگان مشاهده می شود که برخی  از اقشار حقوق بگیر و دون پایگان اداری معترض  آن هستند که هنوز عیدی حداقل هفتصد هزار تومانی دولت  را که قرار بوده در بهمن ماه سال  قبل بگیرند ، نگرفته اند . این رویداد متاثر کننده را مقایسه کنید با مدال گیرندگانی که در وزارت امور خارجه طی 2 سال حقوق و مزایا، اضافه کار، کارانه و حق ماموریت خارج از کشور خود را به موقع دریافت  نموده و علاوه بر آن، مدال هم گرفته  و به همراه مدال به ترتیب  درجه مدال  در مجموع  صدها سکه هم مشمول دریافت شده‌اند آیا این رویکرد عادلانه است.

اگر دولت با کمبود اعتبار  در پرداخت  حقوق بازنشستگی قانونی برخی از اقشار کارگری و یا کارمندی  مواجه است پس این حاتم بخشی صدها سکه چیست ؟  یا در رویکردی دیگر  اگر دولت برای پرداخت های ضروری  با کمبود اعتبار مواجه است چطور 30 میلیارد ریال به اجاره بهای دفتر سازمان ملل در تهران کمک می کند.  خداوکیلی این رویکرد و تداوم آن قابل قبول است ؟ اگر کمبود است چرا برای برخی نیست اگر کمبود نیست پس چرا برخی از حداقل ها محرومند؟ در اهمیت موضوع همین بس در ما نحن فیه در ماجرای برجام به کسانی مدال داده شده که نتیجه کارشان به گفته رئیس کل بانک مرکزی تقریباً هیچ بوده و در هیچ جای دنیا برای هیچ به کسی مدال نمی دهند .

 

منبع: رسالت