به گزارش «نسیم آنلاین»معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با اشاره به این که ظرفیت تولید محصولات پلیمری کشور هم اکنون سالانه بیش از 7.4 میلیون تن است، گفت: این رقم تا پایان برنامه ششم به 12 میلیون تن می رسد.

مرضیه شاهدایی، با اشاره به تحقق برجام و نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این نمایشگاه از تخصصی ترین نمایشگاههای حوزه بین الملل و منطقه به شمار می رود.

شاهدایی به راه اندازی سه واحد پلی اتیلنی کردستان، مهاباد و لرستان در سال 95 اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این پروژه ها سالانه یک میلیون و 200 هزار تن ظرفیت وارد مدار تولید می شود.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: صنایع پلیمری باید ارتباطات راهبردی با بازارهای جهانی خودرو، صنایع بسته بندی و کشاورزی داشته باشند و بویژه بازارهای همسایه را هدفگذاری کنند.

وی به تجربیات مدیریتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: این شرکت مذاکره با شرکتهای بین المللی را با برنامه ریزی طرحهای جدید به منظور توسعه صنایع تکمیلی، تولید خوراک برای صنایع پایین دستی و انتقال فناوری و بروزرسانی آنها در دستور کار خود دارد.