مدیرکل اسبق راه و شهرسازی استان البرز، اعلام داشت که مسکن مهر در بیابان‌ها احداث نشده  و ساخت شهر های جدید مصوب سال 68 بوده است.

"حسن روحانی، رییس جمهوری، در دیدار با اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، گفته که تامین مسکن در داخل شهر یا اطراف آن با مسکن مهر در بیابان فرق دارد."

سعید صابونی در گفتگو با نسیم آنلاین، تاکید کرد که طرح مسکن مهر آورده زمین را برای اقشار ضعیف جامعه به صفر رساند و گفت که دولت در کلانشهرها، زمینی برای احداث نداشت بنابراین دولت دهم با احداث مسکن مهر، مشکل مسکن در پایتخت و سایر کلانشهر را سر و سامان داد. به گفته وی، در حال حاضر، بحث مترو و سیستم حمل و نقل شهرهای جدید در حال اجرا بوده بنابراین مسکن مهر در بیابانها ساخته نشده است.

مدیر عامل اسبق شرکت عمران شهر جدید پرند، تاکید کرد که دولت قبل سالها قبلتر، مسکن مهر را تحویل دولت یازدهم  داده، پس باید در این مدت مشکلات امکانات زیربنایی آن حل می شد.

وی، میزان مسکن احداث شده  در شهر جدید پرند در زمان مسئولیت  خود را 65 هزار واحد خواند و به نسیم آنلاین اعلام داشت افرادی که کار نمی‌کنند، گناه را گردن دیگران می اندازند.

صابونی گفت: در زمان مسئولیت خویش گناه را گردن هیچ فردی نیانداخته و اظهارداشت که دولت قبل مسکن مهر را احداث کرد درحالیکه تعدادی از مدیران حال حاضر، در وزارتخانه  راه و شهر سازی،کننده کار نیستند. به گفته وی، تکمیل نکردن امکانات زیربنایی  مسکن مهر داد مقامات ارشد نظام را هم درآورده  است.

صابونی، مدیران کنونی  وزارت راه و شهرسازی را مدیران تئوریک و نه اجرایی خواند و به نسیم آنلاین تصریح کرد: تکمیل مسکن مهر نیازمند به مدیران اجرایی دارد. وی، مدعی شد که "عباس آخوندی" و تیم همراه در وزات راه و شهرسازی، مدیران اجرایی نبوده و افزود که اتمام مسکن مهر نیازمند حضور  مدیران اجرایی است.

مدیرکل اسبق راه و شهرسازی استان البرز،" اصغری مهرآبادی"، قایم مقام کنونی وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر را فردی دانست که گذشته خود را در دولت قبل فراموش کرده و تاکید کرد که مدیران حرفه‌ای دراتاق‌های یک متر در یک متر در وزارتخانه نشسته اند و کاری به آنها ارجاع نمی شود. به گفته وی، در حال حاضر، به مدیران حرفه‌ای کاری واگذار نمی‌شود و عباس آخوندی هم مدیران توانمند را منزوی کرده است.

مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدیدپرند، ارزیابی کرد که در حال حاضر، وزارت راه و شهرسازی به دلیل زاویه سیاسی و ناتوانی مسکن مهر را به اتمام نرسانده است.

وی ایجاد "مسکن مشارکتی" و "اجتماعی" را دو قول وزیر راه و شهرسازی در حین اخذ رای اعتماد از مجلس عنوان کرد و گفت که مورد اول که از سالها قبل وجود داشته که در مورد دوم هم هیچ مسکنی احداث نشده است.

صابونی، عملکرد عباس آخوندی در مسکن مهر را کارنامه غیرقابل قبول و مردود دانست و گفت که مردم در زمینه مسکن مهر به دولت قبل اعتماد کرده اند و ناتمام گذاردن مسکن مهر منجر به بی اعتمادی مردم به کل دولت خواهد شد.