مدیر عامل شرکت هواپیمایی سپاهان، ایجاد خط تولید بخشی از قطعات هواپیمای ایرباس در داخل کشور را یک امر ضروری خواند و به «نسیم آنلاین» گفت: طبق عرف بین‌الملل، با خرید بیش از 25 فروند هواپیما از یک کشور، آن شرکت مکلف به ایجاد خط تولید بخشی از قطعات هواپیماهای فروخته شده در کشور خریدار است.
"تفاهم نامه اولیه خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس به ارزش دستکم 10.5 میلیارد دلار در سفر اخیر رئیس جمهوری به فرانسه به امضاء رسیده که از پی این تفاهم نامه، مقرر شد 45 فروند هواپیمای ایرباس 320 و 321، 45 فروند ایرباس 330 ، 16 فروند ایرباس  350 و 12 فروند هواپیمای ایرباس A380 در مدت زمان 5 سال در اختیار شرکت دولتی هواپیمایی "هما" قرار گیرد."
دست اندرکاران امر، ورود دولت به ماجرای خرید هواپیما را عاملی در به وجود آمدن شائبه رانت بر شمرده و اذعان داشته اند که ورود دولت به جریان خرید هواپیما در مغایرت با اصل خصوصی‌سازی شرکت هواپیمایی "هما" بوده و نتیجه گیری کرده اند که با نوسازی ناوگان فقط 20 درصد مشکلات صنعت حمل و نقل حل خواهد کرد و 80 درصد مشکلات باقی خواهد ماند.
"پرویز اشتریان"، مدیرعامل شرکت هواپیمایی سپاهان، در گفتگو با «نسیم آنلاین»، تاکید کرده که شرکت ایرباس فرانسه با فروش هواپیما به کشورهای مالزی و چین، اکنون خط تولید بخشی از قطعات ایرباس را در اختیار این دو کشور قرارداده است.
وی، با بیان اینکه طبق عرف بین الملل، ایران باید از شرکت ایرباس، ایجاد خط تولید و تعمیر و نگهداری ساخت قطعات را مطالبه کند، تاکید داشت که ایران با خرید تعداد بالای هواپیما از شرکت ایرباس، بازار بکر صنعت حمل ونقل هوایی کشور را دراختیار ایرباس  قرارداده است.
اشتریان، ابراز امیدواری کرده که با خرید این تعداد هواپیما، رسوب تکنولوژی ساخت قطعات هواپیما درکشور رخ دهد وگفته که بازار صنعت حمل و نقل هوایی ایران نباید به بازاری برای مصرف کالاهای خارجی تبدیل شود.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی سپاهان، درباره احتمال خلف وعده مسئولان ایرباس درتحقق تامین نظرات ایران در فروش قطعات هم  به نسیم آنلاین گفت: به طور قطع مدیران ارشد وزارت راه باید چاره ای برای این امر درقراردادها  لحاظ کرده باشند.

وی، درباره اعلام نتیجه نهایی علل سقوط هواپیمای ایران 140 آنتونوف هم گفت: سازمان هواپیمایی کشوری  در این خصوص باید پاسخ نهایی را اعلام کند که تا اکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.
"یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که با 48 سرنشین، 19 مردادماه سال جاری، تهران را به مقصد طبس ترک گفت هر چند که اندک مدتی پس از برخاستن ، در شهرک فرهنگیان آزادی سقوط کرده و طبق گزارش ها، 39 سرنشین آن در دم جان باختند."از همان ایام بازارگمانه زنی پیرامون یافتن علل سقوط هواپیمای آنتونوف 140 به سوژه داغ رسانه مبدل شد.
دست اندرکاران امر هم،"از کارافتادن موتور هواپیما به دلیل گرمای شدید، ارتفاع فرودگاه مهرآباد از سطح دریا و عدم آگاهی خلبان از خاموش شدن ناگهانی موتور هواپیمارا ازجمله مهمترین ادله هایی مربوط به این ماجرا برشمردند.