گروه اقتصادی نسیم آنلاین- رشد شتابان و گسترش بیش از پیش شهرها علاوه بر بهم ریختن توازن  توسعه شهری، سیل جمعیت را به شهرها گسیل داشته است.
درکشورهای درحال توسعه به ویژه درایران از یک دهه قبلتر بدین سو، نیاز اساسی به تامین مسکن برای اقشار مختلف به خصوص اقشار کم درآمدبه خوبی  احساس شده است.
طبق اصل 31 قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز،حق هر فرد و خانواده‌ی ایرانی بوده، بنابراین دولت های مختلف در فواصل زمانی، سیاست ها و برنامه های متفاوتی را برای رفع این چالش بزرگ، پیش روگرفته اند تا شاید به این نیاز فراگیر پاسخی درخور ارایه کنند.
مسکن مهر، ازجمله طرح هایی بوده که به دنبال  افزایش شدید قیمت مسکن ودر راستای کنترل بازار و خانه دار کردن گروه‌های کم درآمد جامعه بوسیله توزیع زمین رایگان، نطفه آن در دولت نهم بسته شد.
برنامه دولت، راه اندازی طرح مسکن مهر با هدف ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از این نوع  بوده که از آن تاریخ تاکنون، بیش از دو میلیون واحد ساخته و تحویل متقاضیان شده ، هرچند دولت روی عدد چهار میلیون وسیصد هزار واحد هدف‌گذاری کرده است
با اینهمه، یکی ازمعضلات مسکن مهر در شرایط فعلی، پیشرفت و تکمیل لاک پشتی  این طرح  بوده،اتفاقی که گلایه ها و ابهامات فراوانی را برای مابقی متقاضیان این طرح به دنبال داشته است.
در راستای رازگشایی از ابهامات مسکن مهر، از جمله شهر جدید پرند، "سیدعلی اکبرطاهری اطاقسرا" مدیرعامل، از تاریخ 27 دیماه تا چهارم بهمن ماه سالجاری دربخش مهمان ویژه نسیم آنلاین حضور یافته تا مردم و متقاضیان مسکن مهر سوالات خود را ازوی  بپرسند.
«نسیم آنلاین» هم پس از دسته‌بندی و تفکیک این سوالات، پاسخ مدیر عامل شرکت عمران شهر جدیدپرند را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار داده است
متن سوالات و گفتگوی مخاطبان «نسیم آنلاین»با سیدعلی اکبر طاهری اطاقسرا، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند از نظر می گذرد:
"مخاطب «نسیم آنلاین":چرا خانه های ما را تکمیل نمی‌کنید و تحول نمی‌دهید بعداز 5 سال؟
سیدعلی اکبرطاهری: پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه های مسکن مهر بالای 90درصد می باشد و لیکن بخشی از تاخیر به علت عدم تکمیل زیرساخت بوده که به لطف خدا همکاری خوبی بین این شرکت و وزارت نیرو در تکمیل زیرساخت پروژه ها شروع شده و شاهد هستیم که آمار واگذاری ها سرعت گرفته است و از طرفی متقاضیان محترم باید سریعا آورده خود را تکمیل نمایند.

"مخاطب «نسیم آنلاین": نیروهای جوان این شهر سرمایه های این مملکت هستند لطفا برای ایشان برنامه ریزی صحیح نمایید تا مورد رضای پروردگارحرکتی بالنده داشته باشند؟
سیدعلی اکبر طاهری :یکی از مباحثی که در دستور کار شرکت قرار گرفته است بحث هویت بخشی و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان بوده و در همین راستا با برگزاری کارگاه های توانمند سازی و سایر برنامه های انگیزشی علمی و عملی حوزه جوانان و شهروندان مد نظر قرار می باشد
"مخاطب «نسیم آنلاین":آقای مهندس این شهر فاقد مکان تفریحی سالم، ازجمله ورزشگاه ورزشی است و جوانان ما اگر دقت نمایید در این شهر سرگردان و بعضا مشغول کارخلاف هستند،برنامه شما چیست؟


سید علی اکبر طاهری:این شرکت جهت تعامل کارآمد با سرمایه گذاران کارگروه تخصصی سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی را تشکیل داده تا بتواند با جذب سرمایه ضمن آبادانی شهر وضعیت اشتغال برای جوانان را نیز بهبود ببخشد و دومین مدرسه ورزشی کشور را با مشارکت بخش خصوصی در دهه مبارک فجر (سالن و زمین فوتبال) در فاز 3 افتتاح می کند.
"مخاطب «نسیم آنلاین":اکثراتوبوس های مسیر پرند-مترو صادقیه،فرسوده است و متاسفانه حرکت اخیر هم نسبت به جابجایی خانمها باعث نارضایتی خواهران شده لطفا پاسخگو باشید؟
سید علی اکبر طاهری:خدمات حمل و نقل و اتوبوسرانی در حوزه خدمات شهرداری بوده که باید با مجموعه مربوطه هماهنگ شود.
"مخاطب «نسیم آنلاین":با سلام خدمت مدیر عامل محترم، ما هردفعه به عمران مراجعه می کنیم از ما پول بابت قرار داد می خواهد در صورتی که هر دفعه میگوند شما بدهکار نیستید ، دلیلش چیست؟
سید علی اکبر طاهری:ما قیمت های مسکن مهر را نهایی کردیم و با توجه به اینکه سوال بطور واضح عنوان نگردیده است از این متقاضی محترم تقاضی می شود به واحد کارگذاری شرکت مراجعه نمایند .
"مخاطب نسیم آنلاین":تاریخ تحویل فاز 4مسکن مهر چه زمانی است؟
سید علی اکبر طاهری: واگذاری پروژه های مسکن مهر با توجه به تکمیل امکانات زیربنایی آنها صورت می گیرد و این شهروند محترم با هماهنگی با واحد پاسخگویی مسکن مهر می توانند از تاریخ تحویل پروژه خود آگاه شوند.
"مخاطب نسیم آنلاین":چرا برخی از واحدهای مسکن مهر پرند با وجود 10 میلیون تومان پرداخت بیشتر هنوز آماده وتحویل مردم داده نمیشوند؟
سید علی اکبر طاهری: واگذاری پروژه های مسکن مهر با توجه به تکمیل امکانات زیربنایی آنها صورت می گیرد و این شهروند محترم با هماهنگی با واحد پاسخگویی مسکن مهر می توانند از تاریخ تحویل پروژه خود آگاه شوند.
"مخاطب نسیم آنلاین":با سلام. شایعات مربوط به شهر الکترونیکی شدن شهر پرند صحت دارد؟
سید علی اکبر طاهری : با توجه باینکه در عصر اطلاعات قرار داریم این شرکت با تمام دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات که مایل به سرمایه گذاری در این حوزه بوده  جهت اجرای پروژه های زیرساختی همکاری خواهد کرد.

"مخاطب «نسیم آنلاین":پروژه مپسا چرا تعطیل است؟
سید علی اکبر طاهری:شرکت مپسا در دولت قبل نماینده تام الاختیار وزارت راه و شهرسازی بود و بر کار پیمانکاران و تعاونی ها نظارت عالیه را داشته  است.
البته با توجه به بحث زیرساخت، شرکت عمران به کمک شرکت مپسا رفته و اکثر مشکلات را مرتفع کرده و پروژه در حال اجرا بوده و الحمدلله پیشرفت خوبی هم داشته است.

"مخاطب «نسیم آنلاین:"پروژه ها چرا تاسیسات زیربنا ییش درست نمیشود درحالیکه در دولت قبل سرعتش خیلی خوب بود.
سید علی اکبر طاهری :البته این سوال برمی گردد به وزارت نیرو(آب و فاضلاب و برق) و وزارت نفت (گاز). ولی در دولت گذشته 30درصد زیر ساخت انجام شده است و شرکت عمران به کمک وزارت نیرو آمده و با تهاتر اراضی موجب تسریع در بحث زیرساختها گردیده و باعث کاهش آورده متقاضیان شده است.
"مخاطب نسیم آنلاین:"بانک مسکن چرا وام های 30 میلیون تومانی رو نمیدهد؟
سید علی اکبر طاهری: اکثر پروژه های ما با وام های 30 میلیون تومانی تحقق پیدا کرده و انبوه سازان در حال جذب تسهیلات هستند.
"مخاطب «نسیم آنلاین":متاسفانه تکلیف این خانه ها نامشخص است. لطفا پیگیری کنید
سید علی اکبر طاهری:پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه های مسکن مهر بالای 90درصد بوده ولیکن بخشی از تاخیر به علت عدم تکمیل زیرساخت بوده که به لطف خدا همکاری خوبی بین این شرکت ووزارت نیرو در تکمیل زیرساخت پروژه ها شروع شده و شاهد هستیم که آمار واگذاری ها سرعت گرفته است و متقاضیان باید آورده خود را تکمیل نمایند.
"مخاطب «نسیم آنلاین":خودتان حاضرید در شهر جدید پرند زندگی کنید؟
سید علی اکبر طاهری: یکی از مباحثی که در دستور کار شرکت قرار گرفته است بحث هویت بخشی و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان بوده و در همین راستا با برگزاری کارگاه های توانمند سازی و سایر برنامه های انگیزشی علمی و عملی حوزه جوانان و شهروندان مد نظر قرار گرفته است
"مخاطب «نسیم آنلاین":امور برق پرند چه زمانی مستقل می شود؟
سید علی اکبر طاهری: این شهروند محترم باید با اداره برق شهرستان هماهنگ فرمایند
"مخاطب نسیم آنلاین": من سال 91 مسکن مهرثبت نام کرده ام.همه ی پول آن را  به شرکت عمران داده ام.ولی هنوز به بنده تحویل ندادند.مستاجرم هستم. جواب درست و حسابی به بنده نمیدهند.
سید علی اکبر طاهری:پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه های مسکن مهر بالای 90درصد بوده و لیکن بخشی از تاخیر به علت عدم تکمیل زیرساخت بوده که به لطف خدا همکاری خوبی بین این شرکت و وزارت نیرو در تکمیل زیرساخت پروژه ها شروع شده و شاهد هستیم که آمار واگذاری ها سرعت گرفته است. اگر مورد خاصی بوده، مجوز جا به جایی از شورای مسکن استان گرفته شده که اگر تمایل داشته باشند، نسبت به جا به جایی آن اقدام خواهیم کرد.
"مخاطب نسیم آنلاین": مترو چه زمانی به پرند میرسد؟
سید علی اکبر طاهری: بخشی از مسیر مترو شهر جدید پرند از حرم حضرت امام (عج) تا فرودگاه امام خمینی به شهرداری تهران واگذار گردیده است که به محض آماده شدن بخش مورد نظر،  و با توجه به تکمیل بخش قابل توجهی از مسیر فرودگاه تا شهر جدی پرند خط مترو به بهره برداری کامل میرسد، ولیکن هم اکنون قطار حومه ای تهران –پرند در 5 نوبت صبح و 5 نوبت عصر جابجایی مسافران را بعهده دارد.  
"مخاطب نسیم آنلاین": تفکیک انشعاب آب و برق آنجا چه زمانی درست میشود؟
سید علی اکبر طاهری :این سوال مربوط به حوزه آبفا – برق است.
"مخاطب «نسیم آنلاین"تردد در مسیر تهران و پرند خیلی سخت است، چه فکری برای  تسهیل این امر دارید؟
سید علی اکبر طاهری: هم اکنون قطار حومه ای تهران –پرند در 5 نوبت صبح و 5 نوبت عصر جابجایی مسافران را بعهده دارد و همچنین بخش دیگری از حمل و نقل شهروندان عزیز با تاکسی و ون و اتوبوسهایی که به همین منظور در نظر گرفته شده انجام می گردد.
"مخاطب نسیم آنلاین":خرید وفروش املاک  شهر پرند هنوز به راحتی  انجام نمیشود،چطور میشود با توجه به قطعی نشدن اسناد خرید وفروش کرد؟
سید علی اکبر طاهری: املاک غیر مسکن مهر پرند که سند مالکیت دارند و املاک مسکن مهر پرند هم یک قرارداد فروش دارند که در حکم سند می باشد و نقل و انتقال آن از طریق کارگزاری شرکت عمران انجام می گردد.
"مخاطب نسیم آنلاین":شهرجدید پرند،فاقدامکانات تفریحی مطلوب است،برنامه مدیریت دراین خصوص چیست؟
سید علی اکبر طاهری :امیدواریم با تعاملات خوبی که با سرمایه گذاران برقرار کرده ایم بتوانیم با جذب سرمایه و اجرایی شدن پروژه های خدماتی و فرهنگی و اقتصادی وضعیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشیم و ضمنا در دهه مبارک فجر، 2بوستان در سایت مسکن مهر به بهره برداری می رسانیم و دومین مدرسه ورزشی کشور نیز در این ایام مبارک در فاز 3 پرند به بهره برداری خواهد رسید
"مخاطب نسیم آنلاین": شهر جدید پرند از لحاظ امنیت عمومی خیلی وضعش نامساعد است، برنامه مدیر جدید برای این کار چیست؟
سید علی اکبر طاهری:برای امنیت عمومی شهروندان هم اکنون 3 کلانتری و پاسگاه نیروی انتظامی و راهور ناجا و مرکز بسیج ساخته شده و در اختیار دستگاه های نظامی و امنیتی قرار داده شده است و آمادگی دارد که با همکاری این ارگان ها تلاش بیشتری داشته باشد.
"مخاطب نسیم آنلاین:" با توجه به آفتابگیر بودن شهر پرند، چرا مدیریت آنجا به فکر استفاده از انرژی خورشیدی  نیست؟
سید علی اکبر طاهری: مدیریت نوین شهر در جهت حفظ محیط زیست و بهره برداری از انرژی های پاک در دستور کار شرکت می باشد و هم اکنون رمپ و لوپ های ورودی شهر با سیستم خورشیدی تجهیز گردیده که در ایام مبارک دهه فجر به بهره برداری می رسد
"مخاطب نسیم آنلاین":با توجه به نوساز بودن شهر جدید پرند، چرا این شهر از تکنولوژی بازگشت فاضلاب اون در آب شهری تعبیه نشده؟
سید علی اکبر طاهری:در تهاتر اراضی که با شرکت آبفا انجام دادیم، این تکنولوژی از طریق شرکت آبفا در حال اجرا است.
"مخاطب نسیم آنلاین":تفاوت فرهنگی در بین ساکنان شهر جدید پرند زیاداست، برنامه فرهنگی مدیریت شهر جدید چیست؟
سید علی اکبر طاهری: یکی از مباحثی که در دستور کار شرکت قرار گرفته است بحث هویت بخشی و ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان می باشد و در همین راستا برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمند سازی و سایر برنامه های انگیزشی علمی و عملی حوزه جوانان و شهروندان مد نظر قرار گرفته که در شرف انجام است؛ البته در بعضی از شهرکها خدمات محله ای نیز انجام می پذیرد.