رئیس هیئت مدیره بانک ملت، بهترین روش برای خروج از رکود در شرایط کنونی را پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی و بانک ها دانست.

محمد بیگدلی در گفت و گو با نسیم آنلاین عمده چالش نظام بانکی در شرایط حاضر را افزایش میزان مطالبات معوق بانکی دانست و گفت: در واقع بانک ها تسهیلاتی که در بخش تولید تزریق می کنند به سیستم بانکی باز نمی گردد.
بیگدلی در عین حال تاکید کرد که وضعیت بانک ها در شرایط کنونی خوب بوده و چالش خاصی ندارد! رئیس هیئت مدیره بانک ملت نرخ سود سپرده را یک تکلیف از ناحیه شورای پول و اعتبار دانست که باید اجرایی شود و تصریح کرد که بانک ها باید این قانون را رعایت کنند زیرا این یک تصمیم سطحی از ناحیه بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار نیست.
وی، درباره جمع آوری موسسات اعتباری غیرمجاز گفت: این موسسات اعتباری غیر مجاز همچنان به سیستم بانکی آسیب وارد  می کند. بیگدلی با بیان اینکه باید موسسات اعتباری غیر مجاز جمع آوری و کنترل شوند به نسیم آنلاین افزود که سیستم بانکی نمی تواند با حضور این موسسات اعتباری غیر مجاز دست روی دست بگذارد.
به گفته رئیس هیئت مدیره بانک ملت بانک متبوع او دستورالعمل بانک مرکزی دایر بر قطع همکاری با موسسات اعتباری غیرمجاز را اجرایی کرده و اذعان داشت که با این حال با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از سپرده ها به این موسسات مهاجرت کرده است.
وی افزود: موسسات اعتباری غیرمجاز نمی توانند رقیب جدی بانکی چون "ملت" باشند و تاکید کرد که این موسسات نمی توانند جلوی حرکت بانک را بگیرند. بیگدلی گفت که بانک ملت با موسسات اعتباری غیرمجاز با مماشات برخورد نمی کند. وی، با بیان اینکه حساب بانک ملت در سال جاری نزد بانک مرکزی قرمز نشده است افزود: که این بانک هیچ بدهی به بانک مرکزی ندارد.
رئیس هیئت مدیره بانک ملت، خبرداد که بخشی از منابع بانک ملت در بخش مسکن قفل شده است واظهار داشت که همه پول بانک نباید به بخش صنعت سرازیر شود بلکه بخشی ازآن نیز با هدف رونق بخشی به بازارمسکن تزریق شده اما در حال حاضر این منابع قفل شده است.
وی، خبرداد که نرخ بنگاه داری بانک ملت در حال تعدیل شدن بوده و اذعان داشت که این بانک به صورت ارادی به سمت بنگاه داری حرکت نمی کند. بیگدلی ادامه داد: تملیک اموال و املاک مشتریان فاقد توانایی در پرداخت دیون بانک آخرین راهکار بانک ملت بوده است.