به گزارش «نسیم آنلاین» مهر نوشت: حمید چیت‌چیان امروز در نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق با معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه روند ارائه خدمات در صنایع آب و برق به مردم به صورت لحظه‌ای و ۲۴ ساعته است، گفت: هیچ کدام از وزارتخانه‌های دولت به اندازه وزارت نیرو ۲۴ ساعته نیازمند ارائه خدمات نیستند و با وجود اینکه ۱۵ سال خشکسالی داشتیم و بدهی‌های زیاد در حوزه برق نیز وزارت نیرو را تحت فشار قرار داده اما این خدمات بدون وقفه و بدون مشکل به مردم ارائه شده است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه کاهش سرمایه‌گذاری در صنایع آب و برق به حد مخاطره آمیز رسیده و ریسک را بالا برده است، تصریح کرد: این در حالی است که همزمان با کاهش شدید سرمایه گذاری‌ها در قانون هدفمندی یارانه‌ها، مقرر شده بود که قیمت آب و برق در سال ۹۴ واقعی شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه کاهش اعتبارات و محدودیت بازار سرمایه باعث شده است تا بخش آب و برق با مشکل مواجه شوند، اظهار داشت: بخش خصوصی هم‌اکنون آمادگی دارد در این دولت سرمایه‌گذاری کند و حتی می‌تواند ۲۵ درصد سرمایه را با خود به این دو بخش بیاورد اما چون باقی سرمایه باید از طریق تسهیلات بانکی به این دو بخش ارائه شود، جرأت ورود به سرمایه‌گذاری را ندارد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۲ سال گذشته شورای عالی آب تنها ۷ جلسه تشکیل شد اما در دولت یازدهم شورای عالی آب ۱۵ جلسه تشکیل داد، تصریح کرد: این موضوع نقش مهمی در بالا بردن سهم ملی برای مسئله آب داشته است.

چیت چیان با یادآوری اینکه تا پایان سال جاری ۱۴ حوضه آب دارای شورای هماهنگی خواهند بود که با تشکیل این ۱۴ حوضه جمع شورای هماهنگی حوضه آب به ۱۸ شورا خواهد رسید، تاکید کرد: تاکنون در بخش آبفا بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده است که این آمارها نشان می‌دهد بیشتر از اعتباراتی که از دولت اخذ شده، بخش خصوصی در صنعت آبفا سرمایه‌گذاری کرده است.

وی به تغییر جهت وزارت نیرو و دولت برای ساخت سد اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو در این تغییر جهت کار ساخت ۴ سد را در کشور متوقف کرد و تعداد زیادی از سدهایی که در حال مطالعه برای ساخت بود، را مورد بازنگری قرار داده است و احتمال اینکه در این بازنگری باز هم کار ساخت سدی متوقف شود، وجود دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در بخش برق نیز تلفات انرژی را از ۱۵ به ۱۱ درصد رسانده‌ایم، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی شبکه در حال حاضر در برخی استان‌ها آغاز شده و در ۲ سال آینده سراسر کشور از این طرح بهره‌مند خواهند شد.