یحیی آل اسحاق رئیس سابق اتاق بازرگانی در گفتگو با نسیم با انتقاد از عدم توجه دولت به صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد: حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی یکی از مهم ترین فرصتهای ماست، که با بی توجهی دولتمردان در حالا از دست رفتن است.

وی با بیان این مطلب که "کف صادرات فنی و مهندسی ما در بازارعراق سالانه 6 میلیارد دلار است" بیان کرد: در حال حاضر همه شرایط برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق فراهم است، اما بروکراسی های اداری و ضمانتنامه های لازم که دولت برای بخش خصوصی تعیین کرده اجازه این کار به ما نمی دهد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از مسئولان وزارت صنعت عنوان کرد: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم ضمانتنامه های فعالین حوزه فنی مهندسی را تضمین کرده و ضمانتی برای ریسکی که می کنند، ارائه دهیم.

آل اسحاق افزود: واحدهای فنی و مهندسی که برای ارائه خدمت به عراق سفر کرده اند، به دلیل عدم حمایت دولت یازدهم در حال تعطیل شدن و بازگشت و به کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کشور در شرایط عادی نیست و هنوز هیچ تحریمی لغو نشده است، دولت باید مقداری از ریسکهای سرمایه گذاری را قبول کند، زیرا با حمایت دولت،  سازمانهای بیمه ای و تضمینی ما وارد کار شوند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به حمایت ترکیه از پیمانکاران خود در کشورهای دیگر اشاره و به نسیم عنوان کرد: شما ببینید ترکیه از پیمانکاران خودش چطور در بازارهای مختلف استفاده و حمایت می کند، بنابراین ما چیز زیادی از دولت انتظار نداریم، بلکه می خواهیم همان مقدار که ترکیه از فعالین اقتصادی خود در بازارها حمایت میکند دولت ما هم همان مقدار قبول ریسک کند، که متاسفانه چنین عزمی در دولت یازدهم وجود ندارد و شاهد کاهش صدور خدمات فنی و مهندسی در دولت یازدهم هستیم.