به گزارش «نسیم»، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: براساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید گندم استان تهران درسال جاری باید 83 هزار تن پیش بینی شده بود، اما درحال حاضر افزون بر 122 هزار تن خرید تضمینی گندم در استان صورت گرفته که این میزان در مقایسه با کل خرید تضمینی گندم استان در سال گذشته 65 درصد افزایش نشان می دهد.

سید محمد موسوی علل اصلی افزایش کمی و کیفی تولید گندم را در استان رعایت دقیق تاریخ کشت، تامین به موقع نهادها به ویژه کود و بذر گواهی شده، تجهیز اراضی به سامانه نوین و آبیاری به موقع، کنترل به موقع آفات و امراض و علف های هرز به صورت مستمر در تمامی مزارع و اجرای 40هزارهکتار کشاورزی حفاظتی و ارتقاء ضریب مکانیزاسیون با خرید پانصد و 55 دستگاه تراکتور و کمباین در دو سال اخیر دانست.

موسوی گفت: درصد سن زدگی گندم استان تهران نیز با توجه به دستورعمل های خرید تضمینی تا دو درصد به عنوان استاندارد گندم خوراکی تعیین شده، ولی این عدد در گندم تولید استان درسال جاری شش دهم درصد بوده است.

وی یادآور شد: این عدد نشان دهنده کاهش 70درصدی سن زدگی گندم تولید استان و ارتقاء تصاعدی کیفیت تولید در مقایسه با سال گذشته را نشان می دهد.

به گفته وی افزون بر دو هزارهکتار از اراضی سطح زیرکشت گندم در شهرستان های فیروزکوه و دماوند نیز هنوز برداشت نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین از کاهش سطح زیر کشت گندم دراستان تهران خبر داد و گفت: به علت محدودیت های منابع آب امسال افزون بر هفت درصد از سطح زیر کشت گندم نسبت به سال گذشته در سطح استان کاهش یافته است.