مرتضی حیدری تولید کننده مبلمان و صنایع چوبی در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: تولید در این حوزه به دلیل وضعیت نامناسب بازار و کاهش قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته و سال ماقبلش به یک دهم رسیده است، به طوری که ما مجبور شدیم بسیاری از کارگرانمان را از دست بدهیم و تعداد آن‌ها را به یک پنجم کاهش دادیم.

وی ادامه داد: دست مردم پولی نیست و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که به جای خرید کالاهایی مثل مبل، ضرورت‌های اولیه خود را تأمین کنند.

حیدری تأکید کرد: گران شدن مواد اولیه مانند چوب و پارچه یکی از دلایل مهم دیگر برای کاهش تولیدات در این زمینه است، دو ماه است که قیمت چوب بیش از دو برابر شده است، و پارچه هم سال گذشته متری 20 هزار تومان بود الان همان پارچه به 80 هزار تومان رسیده است.

این تولیدکننده با ابراز ناراحتی از وضعیت موجود به نسیم گفت: متأسفانه هر سال از سال قبل بدتر می‌شود، و این وضعیت دامنگیر صادرات مبل نیز شده و آن را نیز متوقف کرده است. سال‌های گذشته گاهی می‌شد که ما 6 کانتینر مبل به کشورهای دیگر از جمله ارمنستان، تاجیکستان و مالزی می‌فرستادیم اما با وضعیت موجود توان انجام سفارشات را نداریم.

وی با بیان این مطلب که اگر وضعیت این گونه پیش برود، هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند سرپا بماند، گفت: بسیاری از فروشندگان مبل که از قبل باهم معاملات خوبی داشتیم در حال حاضر هیچ سفارشی به ما نمی‌دهند و اذعان می‌کنند که مردم خریدی ندارند بنابراین مدتی است که بازار مبل و صنایع چوبی در رکود کامل به سر می برد.