به گزارش «نسیم»، علی فاضلی افزود: طرح عرضه مستقیم کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در قالب نمایشگاه ضیافت، طرحی ملی بود که هرساله در سراسر کشور برای برقراری توازن عرضه و تقاضا برگزار می شد اما امسال بدلیل فراوانی کالا در بازار ضرورتی برای برگزاری آن احساس نمی شود.

وی افزود: سال گذشته که این نمایشگاه برگزار شد با اقبال عمومی مردم روبرو نشد و نتوانست به اهداف خود دست یابد بر این اساس برگزاری هرگونه نمایشگاه به نام طرح ضیافت بدون دریافت مجوز از اتاق اصناف خلاف است.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: اکنون اقلام ماه مبارک رمضان که بیشتر سبد کالای خانوار است نه تنها با هیچ گونه کمبودی روبرو نیست بلکه در برخی از آنها با ازدیاد تولید نیز روبرو شده و به همین لحاظ مردم راغب به استفاده از نمایشگاه نیستند.

وی با بیان اینکه عرضه کالاها از طریق بنگاه های ضابطه مند و هدفمند از سیاست های اصلی اتاق اصناف است که به جد پیگیری می شود گفت: این گونه عرضه کالاها هم رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت و هم کرامت آنان را حفظ خواهد کرد.

فاضلی تاکید کرد: نمایشگاهی با نام طرح ضیافت نخواهیم داشت و اگر اشخاصی در جهت برگزاری آن فعالیتی کنند غیرقانونی است و به مردم توصیه اکید می شود از مراجعه به چنین نمایشگاه هایی خودداری کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: نمایشگاهی که با نام طرح ضیافت برگزار شود از هیچ مرجعی مجوز قانونی کسب نکرده و لذا نه قیمت های آن مورد تایید است و نه کیفیت کالاهای عرضه شده در آن با اعمال نظارت های ویژه تایید شده بنابراین مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده ها از مراجعه به آنها اجتناب کنند.

وی در ادامه با اشاره به نرخ گذاری اتاق اصناف بر روی شیرینی، خرما و زولوبیا و بامیه ایام ماه مبارک رمضان گفـت: عرضه کنندگان این نوع کالاها حق هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند.

فاضلی تاکید کرد: نظارت و بازرسی از مراکز عرضه همزمان با ماه رمضان تشدید خواهد شد و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

پیش از این مسوولان استان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت هیچ کمکی به مردم نمی کند فروشگاه های زنجیره ای و فروش های فوق العاده را بهترین گزینه برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم معرفی کردند.

این اظهارات رئیس اتاق اصناف تهران در حالی است که بنا به گزارش‌های دریافتی در چند روز گذشته چند نمایشگاه با عنوان طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف پایتخت برپا شده است.