مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان، از برنامه بانک متبوع خود برای  افزایش صددرصدی سرمایه  این بانک از400 به 800  میلیارد تومان خبرداد و به نسیم گفت که این افزایش سرمایه منوط به تایید آن در مجمع  بوده که در اینصورت، بانک حکمت اجازه خواهد داشت ظرف مدت دوسال نسبت به این امر مبادرت ورزد.

عباس عسکرزاده در گفتگو با نسیم eps  هدفگذاری شده بانک متبوع خود برای سال 93 را 125 ریال ذکر کرد و ادامه داد که با توجه به  شیوه جدید  بانک مرکزی، صورت های  مالی پس از انجام ممیزی، در هیات مدیره مطرح  خواهد شد و افزود که باتوجه به اعمال این شرایط و نوع رسیدگی،بانک ها پیش از انجام این فرایند قابلیت  اعلامeps  خود را نخواهند داشت.

وی، با اشاره  به راه اندازی  سیستم سوئیفت بانک حکمت ایرانیان اظهار داشت که در سالجاری، ابزارهای نوینی توسط  این بانک عرضه خواهد شد که در صورت  مشارکت  بانک حکمت ایرانیان با بانک های خارجی ،سیستم های این بانک قابلیت پاسخگویی را داشته باشند.

نائب رئیس هیات مدیره بانک حکمت ایرانیان، درباره چالش های بانک ها در زمینه تجهیز منابع درسالجاری با توجه به کاهش نرخ سود بانکی هم گفت که دستیابی به این امر،منوط به رعایت انضباط مالی بین بانک ها وتعدیل انتظارات مردم ازشبکه بانکی خواهد بود و افزودکه در اینصورت  و بارعایت اصول ،هیچ بانکی به مشکل تجهیز منابع برنخواهند خورد.

وی، با اشاره به تعیین ارقام  24 و 21 درصدی برای مشارکت و عقود مبادله ای، اذعان داشت که با تجهیز منابعی  که الان در بانک ها وجود دارد و نرخ های آن تجهیز شده سالهای قبل بوده ،بانک ها در ماههای آتی با زیان جدی مواجه خواهند شد وتوضیح دادکه تا این تجهیز منابع جدید شکل بگیرد،پرداخت تسهیلات بانک ها نسبت به تجهیز منابع  قبلی برای بانک ها زیان ده خواهد شدکه ممکن است با مدیریت هزینه ها، بخشی  از این زیان، جبران شود.

عسکر زاده، بازار غیر متشکل پولی را یگانه  تهدید برای  بانک های  قانونی  کشور دانست که  ممکن است سپرده های بانکی افراد به آن سمت سرازیر شود و تاکید کرد که اگر موسسات غیرمجاز، برای  جذب سپرده های  مردم جذابیت ایجاد نکنند سپرده ها از بانک ها خارج نخواهند شد.

به گفته مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان، بانک ها  اخیر هم قسم شده اندکه طبق مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رفتار کرده و به یکدیگر لطمه نزنند.