شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۹:۵۰ قبل از ظهر

اخبار شاغلان

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد
تعداد شاغلان بخش خدمات رکورد قبل از کرونا را شکست

بررسی داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تعداد شاغلان بخش خدمات کشور برای اولین بار در زمستان ۱۴۰۱ به ۱۲/۶ میلیون نفر رسید.

یک کارشناس بازار مسکن:
 با شروط رئیس جمهور، ۲۵ درصد از جمعیت شاغل کشور نمی‌توانند وام ودیعه مسکن بگیرند

فردین یزدانی افزود: با شروطی که رئیس‌جمهور برای پرداخت یارانه اجاره‌بها در نظر گرفته، بخش در خور توجهی از مردم از دریافت یارانه حذف می‌شوند که اتفاقا بیشترین نیاز به این یارانه را دارند.

«نود اقتصادی» بررسی کرد+جدول
بهار امسال ۱۰ میلیون نفر از شاغلان کشور کمتر از ۸ ساعت در روز کار کرده‌اند/ ۱/۶ میلیون نفر به تعداد اشتغال ناقص و غایب اضافه شده است

با شیوع ویروس کرونا وضعیت اشتغال در کشور حال و روز خوشی ندارد، به طوری که از ۲۲ میلیون و ۹۶۳ هزار شاغل کشور طی بهار امسال، ۱۲ میلیون و ۸۷۲ هزار نفر از آنان در طول هفته ۴۴ ساعت یا بیشتر (روزانه ۸ ساعت) کار کرده و ۱۰ میلیون و ۹۱ هزار نفر از آنان نیز طی هفته، کمتر از ۴۴ ساعت (روزانه ۸ ساعت) کار کرده یا غایب موقت بوده‌اند.

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
۴۱ درصد از شاغلان ایرانی کمتر از ۷ سال در شغل اصلی خود ماندگار هستند

بررسی آمارهای جدید وزارت کار نشان می‌دهد ۵/۶ میلیون نفر از شاغلان ایرانی معادل ۲۳/۵ درصد کل شاغلان کشور کمتر از سه سال در شغل اصلی خود ماندگار بوده‌اند.

بررسی خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد
شاغلان ایرانی در چه مشاغل و حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند؟ + جدول

بررسی خبرنگار «نود اقتصادی» از داده‌های آماری وزارت کار نشان می‌دهد از کل نزدیک به ۲۴ میلیون شاغل کشور، ۱۹ درصد جزء صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوطه ، ۱۶ درصد کارکنان خدماتی و فروشندگان، ۱۴ درصد کارگران ساده، ۱۴ درصد کارکنان ماهر کشاورزی و ماهیگیری، ۱۲ درصد متصدیان و مونتاژکاران ماشین آلات و دستگاه‌ها و رانندگان وسایل نقلیه، ۱۰ درصد متخصصان تکنسین‌ها و دستیاران، ۶ درصد کارمندان امور اداری و دفتری و ۳ درصد مربوط به شاغلان حوزه قانونگذاری، مقامات و مدیران عالی‌رتبه است.

فیلم/ عضو انجمن  حمل‌ونقل ریلی:
باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم


فیلم/ مدیر گروه اقتصاد کلان مرکز پژوهش‌های مجلس:
سیاست‌های بانک مرکزی باعث شده تا نرخ رشد نقدینگی به عدد ۲۴ درصد برسد که عدد موفقی است
فیلم/ معاون سازمان توسعه تجارت:
اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست
فیلم/ معاون وزیر صمت:
سود تولیدکنندگان پتروشیمی در بورس کالا مهندسی می‌شود

پربیننده