دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶:۶ قبل از ظهر

اخبار واردات کالاهای مصرفی

فیلم/ محمد بحرینیان پژوهشگر اقتصادی:
60 درصد صادراتمان با صادرات ۱۰۰ سال پیش تفاوتی نکرده است!

بحرینیان گفت: ۶۰ درصد صادراتمان با صادرات ۱۰۰ سال پیش تفاوتی نکرده است!

واکنش یک اقتصاددان به رشد واردات کالاهای مصرفی:
افزایش 65 درصدی واردات کالاهای مصرفی فاجعه است/ گمرک در افزایش واردات کالاهای مصرفی مقصر است

بغزیان گفت: در سال 96 سامانه ثبت سفارش خودرو بسته شد و قبل از آن اطلاعات این موضوع از طریق افراد دارای رانت درز کرد و میزان واردات خودرو افزایش یافت. از سوی دیگر کالاهای دیگر نیز به دلیل ترس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش کالاهای مصرفی بالا رفت و فاجعه‌ای که اکنون اتفاق افتاده به وجود آمد.

بیژن صفوی اقتصاددان و رئیس سابق پژوهشکده امور اقتصادی و دارایی:
سال گذشته نسبت کالاهای مصرفی وارداتی به کل واردات دو برابر شد/ رکود در اقتصاد ایران وارد چهارمین سال خود شده و تورم به زودی افزاش خواهد یافت

یک اقتصاددان گفت: در سال‌های گذشته سهم کالاهای مصرفی در ترکیب کالاهای وارداتی حدود 14 درصد بود، اما طی سال گذشته این سهم به حدود 30 درصد افزایش یافته است. یعنی قبلا حدود 86 درصد واردات کالاهای مورد نیاز صنعت بود، الان به حدود 70 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با «نود اقتصادی»:
واردات کالاهای مصرفی 10 درصد افزایش یافت

شجاعی گفت: در بخش واردات قبلا سهم کالاهای مصرفی 15 درصد بود ولی در گزارشی که سازمان توسعه تجارت جدیدا منتشر کرده است این سهم به 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.

اوج سیاسی‌کاری در گمرک
100 کالایی که در 5 ماه نخست امسال واردات آن به کشور "شرم آور" است/ جوراب شلواری، پفیلا، زیپ، سوپ و آبگوشت، پشه‌بند، کلنگ، و کیسه ادرار! + جدول

گمرک در تعرفه‌های خود، به جای واردات خودرو، اصطلاح «وسایل نقلیه، دارای موتور پیستونی درونسوز تناوبی جرقه ای» را به کار می‌برد، اما افراد مطلع می‌دانند که مقصود از این شرح تعرفه، همان واردات خودرو است.

فیلم/ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:
گرانی گوشت به دلیل قانون مبارزه با قاچاق است


پربیننده