«نود اقتصادی»: مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی گفت تکلیف کنونی بازار سهام معلوم نیست زیرا سفته بازی در آن زیاد است و نمی‌توان گفت جهت بازار سهام به کدام سمت است.

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا در گفتگو با «نود اقتصادی» علت رشد شاخص سهام در بازار سرمایه را ناشی از تزریق نقدینگی به بازار سرمایه دانست و گفت که چون بازارهای موازی مانند مسکن، دلار و سکه در رکود بوده، نقدینگی‌های سرگردان به سمت بازار سهام آمده است.

وی پیش بینی کرد که  روند رشد شاخص سهام با این شدت ادامه دار نخواهد بود اما یادآور شد که سهم‌های بنیادی با پتانسیل بالا، حتما رشد قیمت خواهند داشت.

ابراهیمی سرو علیا، تصریح کرد که دولت نباید از رشد شاخص بازار سرمایه ناخشنود باشد زیرا این نقدینگی به هر بخش دیگری هم که وارد شود به بخش واقعی اقتصاد آسیب می‌زند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی تایید کرد که قیمت بعضی از سهم‌های موجود در بازار دارای مشکل بوده و رشد قیمت بعضی از این سهم‌ها در بازار سرمایه کاذب بوده هر چند که ماهیت بازار بر اساس عرضه و تقاضای قیمت است.

وی در عین حال اذعان داشت که بسیاری از سهم‌های موجود از جمله فلزات اساسی در بازار پتانسیل خوبی برای رشد قیمت دارند که در این مدت هم افزایش قیمتی نداشتند چون افرادی که با قصد سفته بازی به بازار آمده اند نتوانسته‌اند قیمت این سهم‌ها را با پول متوسط خود رشد بدهند.

ابراهیمی سروعلیا تاکید کرد که برخی از صنایع در بازار سهام  وجود دارند که قیمت سهم آنها بی دلیل و بر اساس روابط سفته بازی رشد داشته که زمان زیادی هم به کاهش قیمت آنها نمانده و ممکن است که قیمت سهم آنها برگردد.