الیاس حضرتی نماینده لیست امید در مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص وضعیت اقتصادی کشور در سال 96 اظهار کرد: طبق آماری که بانک مرکزی به عنوان اصلی‌ترین مرجع اعلام نرخ رشد اقتصادی اعلام کرده، رشد اقتصادی سال 96، 4.1 با نفت و 4.6 بدون نفت بوده است. چون امسال تاثیر نفت بر رشد اقتصادی کاهنده است. با این وجود رشد اقتصادی ما در میان کشورهای جهان رشد خوبی است.

وی افزود: اگر جدول رشد اقتصادی کشورهای دیگر را ببیند متوجه می‌شوید که 4.6 رشد کمی نیست، بنابراین نمی‌توان کلمه رکود را برای رشد اقتصادی فعلی به کار ببریم. من فکر می‌کنم اقتصاد ما اکنون مدتی است که به حرکت افتاده است. ولی یک عقب ماندگی 8 ساله و یا شاید 5 ساله را در رشد اقتصادی داریم. نیاز داریم که با یک رشد بالاتر در حوزه اقتصاد عمل کنیم.

این نماینده مجلس گفت: یک هدف گذاری 5 ساله هم داریم که براساس آن رشد 8 درصدی را دنبال می‌کنیم. نسبت به آن هدف گذاری‌ها به نظر من عقبیم. نسبت به جبران مافات گذشته عقبیم ولی رشد داریم. امیدوارم این رشد در سال آتی به 6 و 7 درصد برسد. باید به سمت تحقق اهداف برنامه و رشد 8 درصدی را داشته باشیم. غیر از این راه دیگری نداریم و همه باید کمک کنیم. ایام انتخابات و تبلیغات سیاسی گذشته است. همه باید دست به دست هم دهیم کل ملت هم آمادگی دارد تا در این خصوص کمک کند، مسئولان هم باید یک دل و یک زبان در این زمینه گام بردارند.

نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی در خصوص عزم دولت برای حذف یارانه ثروتمندان عنوان کرد: دولت از سال 95 حذف یارانه ثروتمندان را با ظرافت آغاز کرد. تیمی در وزارت کار تحت نظر آقای دکتر میدری روی این مسئله کار می‌کند. این تیم مجموعه تحرکات و توان اقتصادی هر فرد را بررسی می‌کند و براساس توان اقتصادی هر فرد یارانه ثروتمندان را حذف می‌کنند. البته روند حذف یارانه ثروتمندان به نظر من خیلی کند است.

حضرتی در خصوص عملکرد اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: از تیم اقتصادی آقای روحانی انتظار بیشتری دارم. هم به لحاظ هماهنگی و هم به لحاظ داشتن برنامه درست. من نمره 15 را به آنها می دهم.