بدهی ۱۱۸ همتی دولت به گندمکاران/۲۹ درصد مطالبات پرداخت شد؛ ۷۱ درصد باقی ماند
عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران ایران: تا امروز حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از استانهای جنوبی، غربی و مرکزی خریداری شده که ارزش آن حدود ۱۶۰ همت است؛ از این مبلغ، هفتهگذشته ۴۱ همت در دو فقره پرداخت شده که عمدتاً مربوط به ۵۰ درصد وجه خریدهای تا ۱۵ اردیبهشت بوده است. در مجموع، حدود ۲۸ تا ۲۹ درصد از کل مطالبات گندمکاران (معادل ۴۱ همت) پرداخت شده و باقیماندهٔ مطالبات حدود ۱۱۸ تا ۱۱۹ همت است که عمدتاً مربوط به خریدهای بعد از ۱۵ اردیبهشت بوده و هنوز هیچ پرداختی برای آن صورت نگرفته است.