پنج شنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۲:۵۶ بعد از ظهر

اخبار فرهاد بیضایی

فیلم/یک کارشناس مسکن:
چرا مسئولان به مردم نمیگویند با احتساب سود دوران مشارکت قرار است قسط ۷ و ۹ میلیونی نهضت ملی مسکن به ترتیب ۱۵ و ۱۸ میلیون تومان شود

فرهاد بیضایی بیان کرد: به لحاظ منطقی در شرایط تورمی دولت نمیتواند بانکها را برای همراهی در نهضت ملی مسکن قانع کند و باید به فکر راه دیگری برای تامین مالی طرح باشد.

فیلم/یک کارشناس مسکن:
طرح مولدسازی دولت سیزدهم تداوم همان نگاه سرمایه‌ای عباس آخوندی به دارایی‌های دولت چون زمین است که از دهه ۷۰ آغاز شد

فرهاد بیضایی بیان کرد: نتیجه نگاه سرمایه‌ای دولت به زمین، محدودیت عرضه زمین برای ساخت و ساز بود که قیمت مسکن را در این ۳ دهه به شدت افزایش داد.

فیلم/مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با «نود اقتصادی»:
قانون مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه از یک طرف ۴ خانه را برای خانواده‌ها معاف کرده و از سوی دیگر بین مالیات خانه پنجم یا صدم افراد هیچ تفاوتی قائل نشده است!

فرهاد بیضایی بیان کرد: قانون مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه از یک طرف ۴ خانه را برای خانواده‌ها معاف کرده و از سوی دیگر بین مالیات خانه پنجم یا صدم افراد هیچ تفاوتی قائل نشده است!

فیلم/مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با «نود اقتصادی»:
8 یا ۹ نفری که با رستم قاسمی وارد مدیریت‌های وزارت راه شده‌اند؛ همگی فارغ التحصیل علوم سیاسی هستند و یک روز سابقه مسکن و راه ندارند

فرهاد بیضایی بیان کرد: اگر قرار است تغییری در مدیران وزارت راه اتفاق بیفتد با دست فرمان فعلی انجام نشود بهتر است. هنوز منصوبین وزیر سابق راه و شهرسازی در وزارتخانه همه کاره هستند و عملیات عمرانی وزارت خانه بر دوش مدیران دوت قبل است!

فیلم/مدیر سابق گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با «نود اقتصادی»:
 ۵ میلیون خانه خالی و کسانی که خانه دوم و سوم دارند در کشور وجود دارد

فرهاد بیضایی بیان کرد: تا ساختار بازار مسکن در کشور را اصلاح نکنیم، حتی اگر سالی یک میلیون هم مسکن بسازیم، اثرش بر بازار کوتاه مدت خواهد بود.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده