شنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱:۱۰ قبل از ظهر

اخبار بهره بانکی

نویسنده کتاب پول و بانکداری اسلامی و مقایسه آن با نظام سرمایه‌داری:
خدا کسانی را که نام بهره را به سود علی الحساب تغییر دادند، نبخشد/ در زمان تصویب قانون بانکداری بدون ربا با شیطنت‌های نظام بانکی آشنا نبودم

ایرج توتونچیان با بیان اینکه خدا کسانی را که نام بهره را به سود علی الحساب تغییر دادند، نبخشد، گفت: در زمان تصویب قانون بانکداری بدون ربا در سال ۶۲ افرادی مثل من تازه بعد از سال‌ها تحصیل و تدریس به ایران آمده بودیم و با شیطنت‌های نظام بانکی آشنا نبودیم.

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی:
گرانی ارز در هفته‌های اخیر تحت تاثیر عوامل بنیادی بود

کامران ندری با بیان تاثیر عوامل بنیادی در بالا رفتن نرخ ارز، از کاهش تجارت خارجی در دو ماهه نخست سال، کاهش نرخ بهره بانکی، ادامه تحریم‌ها، قرار گرفتن در لیست سیاه FATF، بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس در ایران و جهان و... نام برد.

فیلم/ انتقاد احسان سلطانی پژوهشگر اقتصادی از سود بالای بانک‌ها به سپرده‌گذاران؛
بانک‌ها سالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بهره به سپرده‌گذارانشان می‌دهند/کل درآمد افرادی که برای تولید صنعتی ایران کار می‌کنند،‌حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است،‌ یعنی یک سوم پول بهره یکسال!

سلطانی گفت: بانک‌ها سالی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بهره به سپرده گذارانشان می‌دهند، کل درآمد افرادی که برای تولید صنعتی ایران کار می‌کنند،‌حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است،‌ یعنی یک سوم پول بهره یکسال!

گزارش اختصاصی «نسیم آنلاین» از افزایش سود بانکی، تعمیق رکود و سنگین‌تر شدن تعهدات آتی دولت!
اقدام نادرست وزارت علوم در انتشار اوراق صکوک!

در حالی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم انتشار اوراق صکوک را به عنوان راهکار تامین مالی این وزارت‌خانه اعلام کرده است که انتشار این اوراق، مشکلات بزرگتری چون افزایش نرخ بهره بانکی، تعمیق رکود و سنگین‌تر شدن تعهدات آتی دولت را همراه خواهد داشت.

طایی: نرخ بهره بانکی تولید را از چرخه توجیه اقتصادی خارج کرده است

معاون وزیر کار افزود: ما به عنوان دولت باید به تعیین قواعد بازار کار بپردازیم/ همکاری با موسسات کاریابی و مراکز مشاور شغلی ضروری است

فیلم/ عضو هیات علمی دانشگاه تهران:
چرا وزارت راه برای تامین ۴ میلیون مسکن سراغ دستگاه‌های دیگر رفته؟

یعنی سازمان ملی زمین و مسکن به اندازه ۴ میلیون واحد زمین ندارد؟


فیلم/ معاون وزیر اسبق کار:
کاری کنید مردم وقتی به کشور دیگر سفر می‌کنند احساس سرافکندگی نکنند

پربیننده