چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳:۳۰ بعد از ظهر

اخبار صندوق توسعه

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی:
برداشت از صندوق توسعه ملی مانند استقراض از بانک مرکزی است

محمود جامساز بیان کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی شبیه استقراض از بانک مرکزی است، چراکه مرجع تامین ریالی آن بانک مرکزی است و در کوتاه‌مدت با توجه به افزایش دارایی‌های خارجی بانک مرکزی اسباب افزایش پایه پولی و تورم را فراهم می‌کند.

سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی به ۸.۱ درصد رسید

حداکثر میزان ورودی صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ حدود ۱ میلیارد دلار بوده و عملا سهم این صندوق از درآمدهای صادراتی نفت و گاز در سال گذشته که قرار بود ۲۰ درصد باشد به حداکثر ۸.۱ درصد رسیده است.

فیلم/واکنش یک پژوهشگر اقتصادی به ماجرای پرداخت ۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به خودروسازان در گفتگو با «نود اقتصادی»:
آیا صنعت خودرو به اندازه منابعی که از دولت گرفته، ارزش افزوده ایجاد کرده است؟

دکتر سعید توتونچی بیان کرد: قرار شده از منابع صندوق توسعه ملی ۱ میلیارد دلار به خودروسازان بدهند، آیا این پرداخت قانونی است؟ آیا صنعت خودرو به اندازه منابعی که از دولت گرفته، ارزش افزوده ایجاد کرده است؟ نهادهای نظارتی بخصوص مجلس جدید، جلوی این اشتباه بزرگ را بگیرند.

اخبار آرشیوی

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی با بیان این که صندوق توسعه ملی از محدودیت‌های ایجاد شده در شرایط تحریم مستثنی نبوده است، گفت: با این وجود این صندوق خلا سرمایه‌گذاری‌های خارجی را پر خواهد کرد

اخبار آرشیوی

ناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی، تنها راه‌حل برطرف شدن مشکلات تولید را هزینه شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش تولید ذکر کرد/ تاکنون ریالی از اعتبارات این صندوق به صنعتگران اختصاص نیافته است

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
رشد نقطه‌به‌نقطه پول در کمترین مقدار ۷۵ ماه اخیر


فیلم/ معاون اقتصادی بانک مرکزی در همایش شهرت و اعتبار بانک مرکزی:
نرخ رشد اقتصادی بالای ۳ درصد را تجربه کردیم که یکی از شواهد خروج از حالت رکودی است
فیلم/ وزیر بنادر و کشتیرانی هند:
چابهار ارتباط هند با کشورهای محصور در خشکی مثل افغانستان را برقرار می‌کند

پربیننده