سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷:۵۲ بعد از ظهر

اخبار سید محمد علی خطیبی

نماینده سابق ایران در هیات عامل اوپک در گفتگو با «نود اقتصادی»:
وزارت نفت با آرایش غیرتحریمی اداره می‌شود/ آمار غیررسمی صادرات نفت نگران کننده است/ مدیران فعلی کشور نگران آقازاده‌های خود در خارج از کشور هستند

محمدعلی خطیبی گفت:‌ کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی بوده و این شرایط سازوکار و برنامه خاص خود را می‌طلبد، بنابراین اجرای روش‌های عادی در شرایط تحریمی کشور، به هیچ عنوان جواب نمی‌دهد.

نماینده سابق ایران در هیات عامل اوپک در گفتگوی تفصیلی با «نود اقتصادی»:
غیبت زنگنه در نشست الجزایر، مجوز افزایش تولید جهانی نفت را صادر کرد!

نماینده سابق ایران در هیات عامل اوپک، یکی از مهمترین نتایج دهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک درالجزایر را برخلاف رویه معمول، اخذ تصمیم و صدور مجوز افزایش تولید و در نهایت جایگزینی نفت ایران توسط برخی از کشورهای دارای ظرفیت مازاد نفت خام برشمرد.

نماینده سابق ایران در اوپک در گفتگو با «نود اقتصادی» از فشار آمریکا به خریداران نفت ایران میگوید
در کوتاه مدت مشکلی برای فروش نفت ایران رخ نخواهد داد

خطیبی بعید دانسته که فروش نفت ایران در کوتاه مدت دچار مشکل شود و ایران به فروش نفت خود مادامی که اروپا در برجام است، همچنان ادامه می‌دهد.

نماینده سابق ایران در اوپک: ابهام در رقم تولید نفت ایران!
ایران در تحقق اهداف خود در اوپک شکست خورد

خطیبی در توضیح عدم موفقیت ایران در اجلاس اخیر اوپک توضیح داد که ایران نتوانسته همانند لیبی و نیجریه از آزادی عمل خوبی برخوردار باشد و ادامه داد که ایران نتوانست سطح تولید خود را همچون قبل از تحریم‌ها یعنی 4 میلیون بشکه نفت خام در روز در اوپک تثبیت کند.

اعتراف وزارت نفت به صادرات 700 هزار بشکه‌ای در دولت دهم:
پاسخ جالب وزارتخانه زنگنه به «نسیم آنلاین»: خطیبی کارمند بازنشسته ما بوده و تلاش دارد آمارِ ما را به چالش بکشد

اگر چه بخشی از پول‌ صادرات نفت خام دولت دهم توسط خریداران نفتی و بانک‌های خارجی بلوکه شده، اما دولت وقت بخش قابل توجهی از این منابع را به عنوان منابع بانک مرکزی ایران در خارج از کشور لحاظ کرده است

پربیننده