چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲:۵۱ قبل از ظهر

اخبار سازمان اوپک

گزارش «نود اقتصادی» از انفعال وزارت نفت در جلسه آتی اوپک؛
آیا با فردی مثل کاظم پور اردبیلی می‌توان توطئه عربستان و آمریکا را خنثی کرد؟

عربستان سعودی با تمام توان خود در جلسه آتی اوپک که یکم تیر ماه است شرکت خواهد کرد. برنامه این است تا با همدستی برخی اعضای اوپک و به دستور آمریکا، میزان تولید نفت افزایش یابد تا در صورت تشدید تحریمهای ایران، بازار احساس کمبود نکند! در این میان نماینده ایران در اوپک کاظم پور اردبیلی است. او که از ابتدای انتصابش توسط زنگنه وقت چندانی برای بررسی مشکلات ایران در اوپک نداشته و از ابتدا هم یک خط در میان درتوسعه سیاستهای این وزارتخانه در اوپک حضور داشته است، آیا میتواند توطئه نفتی عربستان و آمریکا را خن

افزایش تولید نفت اوپک استارت خورد/احتمال کاهش عرضه نفت خام ایران و ونزوئلا

پس از رسیدن قیمت نفت به بالای 80 دلار در هفته گذشته، اعضای اوپک در منطقه حاشیه خلیج فارس مذاکرات اولیه ای را در مورد زمان آغاز افزایش تولید نفت توسط این سازمان به منظور کاهش قیمت ها و همچنین میزان نفتی که هر عضو می تواند به تولید خود بیافزاید آغاز کرده اند.

قیمت نفت اوپک از مرز 62 دلار گذشت

قیمت سبد نفت اوپک که از ششم دسامبر 2017 (15 آذر 1396) وارد کانال 60 دلار در هر بشکه شده است، در 25 ژانویه 2018 (پنج بهمن 1396) با ثبت رکورد 68 دلار و 46 سنت در هر بشکه به بالاترین سطح در بیش از سه سال گذشته رسید.

رشد تقاضای جهانی نفت به 1.5 بشکه در روز می رسد

رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل، ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز است و این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱.۵۱ میلیون بشکه اعلام شده است.

تولید نفت اوپک در نوامبر به طرز عجیبی افت کرد

بررسی های بلومبرگ نشان می دهد، در ماه نوامبر 12 عضو اوپک که متعهد به کاهش تولید هستند، 118 درصد به توافق کاهش تولید پایبند بوده اند که نسبت به ماه پیش از آن افزایش دارد.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
افزایش ۲۶درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲


فیلم/ مدیرعامل اسبق راه‌ آهن:
راه آهن در سه سال گذشته ۲۳ درصد از بار خود را از دست داده است
فیلم/ رئیس خانه صمت تهران:
سود تجارت گندم از هروئین هم بیشتر شده است
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی به بالاترین مقدار ۱۳ سال اخیر رسید

پربیننده