جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۷:۲۳ بعد از ظهر

اخبار واگذاری

بررسی «نود اقتصادی» نشان می‌دهد+جدول
در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۵۰۰ معدن واگذار نشد 

در سال ۱۴۰۰ از ۷ هزار و ۲۹۱ معدنی که برای واگذاری و سپس استخراج شناسایی شده بود، تنها ۳۷۷۴ معدن به مزایده گذاشته شده است.

فیلم/از مدیران سابق ایمیدرو در گفتگو با «نود اقتصادی»:
 آقای رئیسی! نمایندگان مجلس! به واگذاری صنایع و معادنی که در اواخر دولت روحانی اتفاق افتاده، مجددا رسیدگی کنید

سالار باوند بیان کرد: در سال‌های میانی دولت روحانی مجموعه‌های معدنی و صنعتی کشور، با حق السهم ناچیزی به افراد خاص فاقد اهلیت واگذار شد. این واگذاری‌ها به شکلی انجام شده که پاشنه آشیلی برای دولت بعدی (رئیسی) باشد. اتاق فکر اصلاح طلبان با آوردن جعفری برای ریاست سازمان ایمیدرو برای منافع خودشان امنیت ایجاد کردند

فیلم/تحلیلگر مسائل اقتصادی:
برای پروژه‌ای مثل پتروشیمی میانکاله هزینه و کلنگ زنی‌ می‌کنند اما ناگهان سازمان محیط زیست می‌گوید پروژه مجوز ندارد و باید متوقف شود

ساسان شاه ویسی بیان کرد: طرح‌های نیمه تمامی داریم که دولت حاضر به واگذاری آن‌ها نیست و نمایندگان مجلس باید برای آزادسازی آن‌ها تلاش کنند.

فیلم/معاون سابق سازمان خصوصی سازی:
بعد از مزایده فولاد اکسین خوزستان، نمایندگان مجلس فشار آوردند تا واگذاری را ابطال کنیم

زهره عالیپور بیان کرد: بعد از مزایده فولاد اکسین خوزستان، نمایندگان مجلس فشار آوردند تا واگذاری را ابطال کنیم، میدانید چرا؟! گفتند خریدار بومی نیست! این حرفشان با امنیت ملی مغایر بود. تازه این کارخانه را ۳۰۰ میلیارد تومان هم بالای قیمت فروخته بودیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
برخی کارخانه‌ها زمین‌های مرغوبی برای فروش دارند

عزت اله تالارپشتی بیان کرد: برخی کارخانه‌ها در مناطقی قرار دارند که ارزش زمین آن بسیار است در نتیجه خریدار به جای افزایش راندمان تولید، زمینه به تعطیلی کشاندن کارخانه و استفاده از زمین و ماشین آلات آن را فراهم می‌کند.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند