جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۶:۳۴ قبل از ظهر

اخبار محمد نوعی

صوت/تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
نوبخت و همتی بگویند بجز فکر کردن به رفع تحریم‌ها، راهکاری برای حل شدن مشکلات اقتصادی کشور دارند

دکتر سید محمد نوعی گفت: دولت غرب گرای روحانی بجای پاسخ به رئیس مجلس بگوید در این ۷ سال و نیم بجز فکر کردن به رفع تحریم‌ها، کاری کرده اند؟ آقای همتی، آیا رشد نقدینگی که در دوره شما چند برابر شده هم ربطی به تحریم‌ها دارد؟

فیلم/یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
دولت هیچ راهبرد و برنامه ای برای اقتصاد و بازار ارز ندارد

دکتر سید محمد نوعی بیان کرد: نقدینگی در دولت روحانی با اینکه 6 برابر شد، اما به بهانه گره زدن اقتصاد به برجام وارد تولید نشد. بعد از برجام، موضوع FATF و بعدش نیز انتخابات آمریکا مطرح شد تا از پتانسیل داخلی استفاده نشود. مرکز تعیین نرخ ارز ما بانک مرکزی نیست و بانک مرکزی چند روز بازار را رها می‌کند و دوباره دخالت می‌کند.

صوت/ انتقاد تحلیلگر مسائل اقتصادی از انفعال بانک مرکزی در عدم مدیریت نرخ ارز و لزوم ورود نهادهای امنیتی به بازار ارز در گفتگو با «نود اقتصادی»:
چرا باید نرخ ارز ایران در هرات تعیین شود؟!

دکتر سیدمحمد نوعی بیان کرد: متاسفانه بانک مرکزی در مقابل سوداگران ارزی منفعل است، یا منتظر لغو تحریم‌هاست، یا منتظر بازگشت ارزهای صادراتی.  مدیریت بازار ارز در همه جای دنیا دست بانک مرکزی است، در ایران به دلیل ضعف و انفعال این نهاد، قمیت ارز در فضای مجازی تعیین می‌شود.

فیلم/یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
بانک مرکزی به اشتباه دلیل گرانی دلار را تحریم و بازنگشتن ارزهای صادراتی می‌داند، این کاملا غلط است

دکتر سید محمد نوعی بیان کرد: یکی از عمده‌ترین دلایل اتفاقات ناگوار در بازار ارز، عدم شناخت نحوه معاملات ارز توسط بانک مرکزی است اغلب معاملاتی که در بازار ارز صورت می‌گیرد، معاملات فردایی، شبانه و صوری است. در ساعت ۱ و نیم نصفه شب قیمت ارز ما در هرات تعیین می‌شود! چه کسانی پشت ماجرا هستند؟ بانک مرکزی کجاست؟

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند