سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳:۴۴ بعد از ظهر

اخبار خصوصی سازی خودروسازان

فیلم/دبیر انجمن قطعه سازان کشور:
آقای رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، ده‌ها بار قول داده‌اند صنعت خودرو را خصوصی خواهند کرد، ولی کو؟

آرش محبی‌نژاد با بیان اینکه ایران‌خودرو و سایپا، ۶۴ صنعت وابسته و نقش اساسی در بورس دارند، نباید به کسانی واگذار شوند که قدرت مدیریت ندارند، گفت: صنعت خودرو را به کسانی واگذار کنید که بخواهند از تولید کسب درآمد کنند نه از فروش اموال!

فیلم/عضو هیات علمی دانشکده خودرو علم و صنعت:
می‌گفتند دو ماهه صنعت خودرو را خصوصی می‌کنیم، پس چرا نتوانستید و نشد؟!

امیرحسن کاکایی با بیان اینکه هپکو یک شرکت بسیار موفق بود که به زمین خورده شد؛ چون دولت‌ها نمی‌توانند دست از صنایع بردارند،‌ گفت: اگر تمام سهام صنعت خودرو را هم واگذار کنند حتما دولتی‌ها با یک تهدید،‌ رفقایشان را به خودروسازی‌ها می‌فرستند.

فیلم/وزیر اقتصاد:
هدف از خصوصی سازی صنعت خودرو بهره وری و افزایش کارآیی آن است

احسان خاندوزی با بیان اینکه دولت در زمینه نقش خودش در زمینه تصدی گری خودروسازی عزم محکمی دارد، گفت: دنبال کار کارشناسی هستیم که طی آن خودروسازی به مشکلات خصوصی‌سازی های قبلی دچار نشود.

اگر خودروسازی خصوصی می‌شد، وضعیت بازار خودرو خیلی بهتر از امروز بود/ وضعیت فعلی بازار به نفع خودروسازان است

وضعیت فعلی بازار و گرانی قیمت‌ها به نفع خودروسازان نیز شده‌است، زیرا در چنین اوضاع نابسامانی آن‌ها می‌توانند بار دیگر روی موضوع آزادسازی قیمت‌ها مانور بدهند

ایران خودرو و سایپا به شرط افزایش ارزش سهام، خصوصی‌سازی کامل می‌شوند

وزارت صنعت،معدن و تجارت (صمت) در حالی قصد دارد باقی‌مانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا را تا پایان سال آینده واگذار کند که طبق استراتژی در نظر گرفته شده از سوی وزیر صمت، این اقدام منوط به رشد ارزش سهام خودروسازان است.

پربیننده