جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰:۲۵ قبل از ظهر

اخبار بیژن صفوی

فیلم/اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
بجز افزایش نقدینگی و تشدید تورم، چیز دیگری در بودجه ۱۴۰۰ نصیب کشور نخواهد شد!

دکتر بیژن صفوی بیان کرد: افزایش درآمد دولت ناشی از مالیات‌ها کلا ۱۴.۵ درصد است  که ۷۲ درصد آن بر دوش مردم است و این موضوع فشارهای اقتصادی را به مردم تشدید کرده و شکاف‌های طبقاتی را عمیق‌تر می کند.

فیلم/اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
 وقتی خط فقر حدود ۱۰ میلیون تومان است، مگر با پرداخت ۶۰ و ۱۲۰ هزارتومان، تا چه میزان میتوانید مشکلات معیشتی مردم را حل کنید؟

دکتر بیژن صفوی بیان کرد: ما سالهاست به این نتیجه رسیده ایم که اعطای یارانه به شکلی که مجلس برای کالاهای اساسی در نظر دارد به هدف اصابت نمی کند و بار مالی عجیبی به بودجه تحمیل می کند. طرح کنونی مجلس برای بهبود معیشت مردم، بجز انحراف و اتلاف منابع، نتیجه ای نخواهد داشت.

فیلم/اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
فرار بخشی از پول از بورس به بازار خودرو، دلیل آشفتگی در بازار است

دکتر بیژن صفوی بیان کرد: خودرو در تمام دنیا یک کالای مصرفی است اما در ایران به دلیل ساختار انحصاری، به یک دارایی تبدیل شده است. با تنوع بخشیدن به تولید خودرو و یا واردات آن باید جلوی سرمایه‌ای شدن این کالا را بگیریم.

فیلم/اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
ریزشی که در بازار رخ داد، قابل پیش بینی بود، البته اتفاقاتی افتاد که این ریزش‌ها را جلو انداخت/ در روزهای آینده شاهد رشد شاخص خواهیم بود

دکتر بیژن صفوی بیان کرد: پیش بینی می‌کردیم بازار بریزد، اگر چه در درون دولت اتفاقاتی افتاد که این ریزش را یکماه جلو انداخت. مقصر بخشی از ریزش‌های اخیر، سهامداران تازه وارد بودند که بدون مشورت وارد بازار شده بودند. تقریبا سهام اغلب شرکت‌های بورسی دارای حباب بود و پیش بینی می‌شود با روند اصلاحی که در بازار سرمایه صورت گرفته، رشد شاخص بصورت منطقی آغاز شود.

فیلم/رئیس سابق پژوهشکده وزارت اقتصاد در گفتگو با «نود اقتصادی»:
راهکار برای اقتصاد ایران مشخص است، مراقب بازارهای ارز و بورس باشید، نیازی به طرح گشایش اقتصادی نیست

دکتر بیژن صفوی بیان کرد: آقای رئیس جمهور گفته اند، منتقدان طرح گشایش اقتصادی بجای نقادی، راهکار بدهند، جلو نروید، برگردید عقب، همین یک راهکار است. ترکیب اوراقی که در ETF ها وجود دارد، اصلا شرایط بورسی شدن ندارد.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده