دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳:۵۷ بعد از ظهر

اخبار فروش اموال دولتی

فیلم/رئیس سازمان خصوصی‌سازی:
نمی‌توانیم مردم را به کارآفرینی، ثروت آفرینی و عدم سفته بازی توصیه کنیم ولی خودمان ملک بخریم و رها کنیم

حسین قربان‌زاده با بیان اینکه مولد سازی قرار است استیصال فکری و مدیریتی دولت‌های گذشته که امکان بهره وری از اموال حبس شده را نداشتند، متوقف کند، مولد سازی شرایطی را فراهم می‌کند که اموال دولت با بهترین قیمت فروش برود.

فیلم/نماینده مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی»:
 می‌خواهند ۱۰ هزار هزار میلیارد تومان از اموال دولت را در یک فضای بسته بفروشند، به مجلس و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هم اجازه نظارت نمی‌دهند

روح الله ایزدخواه با بیان اینکه شورای هماهنگی سران قوا قانون‌گذار نیست و اجازه قانون‌گذاری ندارد، گفت: مدیران دولتی عطش زیادی برای معامله و فروش اموال دولت دارند.

فیلم/مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی:
۱۰ درصد از منابع درآمدی دولت در سال ۱۴۰۱ از طریق فروش و واگذاری دارایی‌ها محقق می‌شود

بهرام وهابی بیان کرد: پارسال، دولت از فروش و مولدسازی دارایی‌هایش ۱۹ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد، ولی در بودجه امسال این درآمد به ۹۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

 چرا تدوین بودجه بدون نفت برای سال ۱۴۰۰ یک ضرورت است؟

طبق گزارش ۱۸ ماه پیش معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، اصلاح نظام مالیاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، افزایش پایه‌های مالیاتی، فروش بخشی از سهام و دارایی‌های دولت، افزایش حقوق گمرکی، جلوگیری از قاچاق سوخت و هدفمند کردن یارانه نقدی، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نصیب دولت می‌کند. جالب اینجاست دولت روحانی در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ هیچ توجهی به این گزارش نکرد!

پیش‌بینی اقتصاد ایران پس از واگذاری اموال دولتی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت اکنون از نقدینگی زیادی که به سمت بازار سرمایه سرازیر شده برای عرضه سهام اموال خود استفاده کند، گفت: عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه موجب شفافیت، تامین مالی برای شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی، افزایش عمق بازار سرمایه و مانع ایجاد حباب در بورس می‌شود.

فیلم/ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:
گرانی گوشت به دلیل قانون مبارزه با قاچاق است


پربیننده