شنبه یازدهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲:۵۱ قبل از ظهر

اخبار امنیت غذایی

اهمیت امنیت غذایی معادل امنیت ملی است

در نشست علمی تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد: تنش آب یکی از مهم‌ترین مسائل امروز در دنیا است، فعالیت کشاورزی مهم‌ترین نوع فعالیت در بحث آمایش سرزمین است، امروزه در جهان ازیک‌طرف با افزایش مصرف و از طرفی با کمبود منابع مواجه هستیم، امنیت غذایی در اکثر کشورهای جهان معادل امنیت ملی است، امنیت غذایی یعنی تأمین غذای سالم، کافی و مقوی برای همة افراد.

خودکفایی واقعی و تامین امنیت غذایی تنها راه است یک انتخاب نیست

در نشست علمی و تخصصی مرکز مطرح شد: باید به چهار رکن امنیت غذایی توجه ویژه شود، بر اساس مدل ها و پیش بینی ها تا سال 2050 هیچ کشوری صادر کننده مواد غذایی نخواهد بود، لذا راهی به غیر از خودکفایی و تغییر الگوی مصرف نداریم.

عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:
 غذای ۱۸ میلیون نفر با ضایعات کشاورزی هدر می‌رود

هرمز منصوری بیان کرد: نزدیک به سی درصد از تولیدات کشاورزی در کشور تبدیل به ضایعات می شود، که این عدد معادل غذای ۱۸ میلیون نفر است.

غذای 18 میلیون نفر در سال به عنوان ضایعات بخش کشاورزی در زنجیرههای تامین مختلف از بین می رود

در نشست علمی تخصصی مرکز مطرح شد: ضایعات بخش کشاورزی در زنجیرههای مختلف موجود در کشور معادل تامین غذای 18 میلیون نفر است، کنترل و استفاده از روش های دانش بنیان در غنی سازی غذایی ضایعات بخش کشاورزی می تواند کشور را از واردات نهادههای دامی بی نیاز کند. 75 الی 80 درصد هزینه های واحدهای تولیدی دامی مربوط به تامین خوراک دام است، استفاده از روش های جدید در بهره وری ضایعات بخش کشاورزی در زمینه تامین خوراک دام، قیمت تمام شده دام را به شدت کاهش می دهد.

نشست نقش شرکتهای دانش بنیان در امنیت غذایی برگزار می شود

یکصد و پانزدهمین نشست علمی-تخصصی با عنوان" نقش شرکتهای دانش بنیان در امنیت غذایی (بررسی خوراک دام)" برگزار می شود.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند