شنبه بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵:۵۴ بعد از ظهر

اخبار هاشم یکه زارع

گزارش «نود اقتصادی» از تخلف آشکار مدیران عامل ایران خودرو و بانک صادرات؛
حضور تامل برانگیز مدیرعامل بانک صادرات در ترکیب هیات مدیره بانک پارسیان!/ تخلف آشکار مدیرعامل ایران خودرو؛‌ یکه زارع بدون سابقه بانکی، عضو هیات مدیره بانک پارسیان است!

بررسی‌های خبرنگار «نود اقتصادی» نشان می‌دهد هاشم یکه زارع مدیر عامل و عضو هیات مدیره ایران خودرو، در ترکیب هیات مدیره بانک پارسیان هم حضور دارد. از آن گذشته، حجت الله صیدی عضو هیات مدیره و مدیر عامل بانک صادرات هم در هیات مدیره بانک پارسیان حضور دارد.

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
مدیرعامل ایران خودرو 3 شغله است؛ آیا تخلف نیست؟

یکی از انتقادات وارده به ساختار صنعت خودرو، تعارض منافع است، به عنوان مثال وزارت صنعت از طریق سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران به عنوان یکی از سهامداران دو خودروساز، هم مدیرعامل انتخاب می‌کند، هم قیمتگذاری می‌کند و هم بر عملکرد خودروسازان نظارت می‌کند. از این رو مشخص نیست که صنعت خودرو دارای چه ساختاری است؟

گزارش «نود اقتصادی» از مدیریت مَردِ وابسته به جهانگیری در غول خودروسازی؛
یکه‌زارع چه بر سر ایران‌خودرو آورد؟/ آیا شریعتمداری هم یکه‌زارع را نگه می‌دارد؟

چهار سال پیش درست در همین روزها موج تغییرات مدیران دولتی که با روی کار آمدن دولت حسن روحانی آغاز شده بود، دامن صنعت خودرو را هم گرفت و هاشم یکه زارع رسما به عنوان مدیرعامل بزرگترین گروه خودروسازی کشور  انتخاب شد.

مدیرعامل ایران خودرو بالاخره سکوت خود را در مورد قیمت نهایی پژو 2008 شکست
اگر دلار گران نشود، پژو 2008 فعلا 98 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود!/ خودروهای مشابه پژو 2008 در بازار بالای 130 میلیون تومان هستند

یکه‌زارع گفت: در صورتی که عوامل موثر بر قیمت تمام شده به ویژه نرخ ارز نسبت به شرایط کنونی ثابت بماند و تغییر نکند، در آغاز تحویل، پژو2008 با 98 میلیون و 900هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

آقای روحانی! خبر دارید خودروی 2008 در اروپا 40 میلیون و در امارات کمتر از 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد؟
تولید خودرو با دو برابر قیمتِ اروپا با یک بنگاه ورشکسته افتخار دارد؟

سوال از آقای روحانی این است که چرا با وجود برجام، مدیران خودرویی شما سراغ تویوتا، فوکس واگن و شرکت‌های معتبر دیگر نرفتند؟ پژو در صادرات محصولات خود مانده است، اغلب خطوط تولیدی خود را تعطیل کرده و خودروهای خود را نمی‌تواند به راحتی بفروشد، چه برسد به تولید و صادرات مشترک محصولات ایرانی، آنهم در این شرایط !

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + سند
کاهش جزئی شکاف طبقاتی در دولت سیزدهم


فیلم/ منتخب مردم تهران در مجلس:
مسیر ۴ ماهه روسیه تا هند از طریق ایران به ۴۰ روز کاهش می‌یابد
فیلم/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «نود اقتصادی»:
از نظر اقتصادی تعطیل کردن پنجشنبه خود تحریمی است