محسن ضرابی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: حجم مبادلات با عمان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰، ۴۵ درصد و صادرات ۶۵ درصد رشد کرده است.

محسن ضرابی بیان کرد: صادرات به عمان تا پایان بهمن از یک میلیارد و ۱۰۰میلون دلار عبور کرده و احتمالا تا پایان ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ از ۱.۲ میلیارد دلار هم عبور می‌کند.

وی افزود: سال ۹۷ بهترین رکورد صادرات به عمان را داشتیم که ۱.۱ میلیارد دلار بود و امسال با حمایت دولت سیزدهم این رکورد را هم شکستیم. این رکورد شکنی در دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم فضا کاملا تغییر کرده و هم وزیر صمت و هم رئیس سازمان توسعه تجارت بیشترین حمایت را از بخش خصوصی برای صادرات به عمان انجام می‌دهند.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی و تجاری دو کشور در دوره‌های گذشته با بی‌توجهی به بخش خصوصی اداره می‌شد ولی در دولت جدید اعتقاد خوبی به همکاری با بخش خصوصی وجود دارد به طوری که بعد از سفر آقای فاطمی امین به عمان در بهمن ماه سه جلسه برای توسعه صادرات به عمان با آقای پیمان پاک داشته‌ایم. 

محسن ضرابی گفت: با حذف پیمان سپاری ارزی، تک نرخی شدن ارز، وضع عوارض مناسب تجاری و جلوگیری از ممنوعیت‌های صادراتی به ادامه روند رو به رشد برای صادرات به عمان در سال ۱۴۰۱ بسیار خوش بین هستیم.