به گزارش «نود اقتصادی»،‌ سینا عنایت اللهی کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: می توان گفت شاخص یک میلیون واحد می‌تواند کف امسال درنظر گرفته شود و با عنایت به این موضوع که همبستگی شاخص و ارزش بازار با نرخ دلار مثبت است، قطعا اثر رشد نرخ ارز بر شاخص مثبت و کاهش شدید آن میتواند منتفی باشد.

وی بیان کرد: اما تفاوتی که وجود دارد و باید سهامداران به آن توجه کنند. این است که نرخ ارز بازار سرمایه، عمدتا نیمایی است و با توجه به اسپرد قیمتی دلار آزاد و نیما، می توان گفت کاهش ملایم نرخ دلار آزاد، نرخ دلار نیما را زیاد متاثر نمی‌کند و در کلیت برای سهم های صادراتی و دلاری محور اثر سویی ندارد.

سینا عنایت اللهی گفت: بطور کلی با حفظ و رشد قیمت های جهانی طی روزهای گذشته (سنگ آهن، کامودیتی ها، نفت و سایرفرآورده های نفتی) باید شاهد رشد قیمتی و سودآوری و بهبود گزارش های ماه خرداد در این صنایع باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از نظر بنده باتوجه فرا رسیدن فصل مجامع و ارائه گزارشات مبسوط شرکت‌های بزرگ و بنیادی و ارائه صورت مالی حسابرسی و گزارش های ۳ ماهه تا پایان تیرماه و با توجه روند رو به بهبود نرخ های جهانی و داخلی (بورس کالا، افزایش دلار نیما) و ادامه ورود نقدینگی به بازار سرمایه، شاهد بازاری پررونق خواهیم بود و باتوجه به روند خوب گزارشات شرکت های بنیادی (هلدینگ ها،دلاری و صادراتی محور) و بحث افزایش سرمایه ها و فروش دارایی ها، اصلاح شدید یا خاصی برای بازار متصور نیستم و انشاالله درتیرماه شاهد رکوردهای جدید شاخص خواهیم بود.