به گزارش «نود اقتصادی»، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن اظهار داشت: با قطعیت می‌توانم اعلام کنم که افزایش تسهیلات مسکن هیچ تاثیری در بازار مسکن به ویژه بر روی قیمت‌ها نخواهد داشت.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون تسهیلات خرید مسکن با افزایش قیمت جعاله به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: متقاضیان می‌توانند با دریافت این تسهیلات در برخی از مناطق تهران واحد‌های مسکونی با متراژ‌های کوچک خریداری کنند و یا بخش عمده‌ای از قیمت یک واحد مسکونی را تامین کنند.

انارکی افزود: هم اکنون تسهیلات خرید مسکن خود نقش بسیار موثری در افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن دارد و ما امیدواریم با تایید شورای پول و اعتبار بتوانیم نرخ تسهیلات مسکن در حوزه خرید و یا اجاره را هم دریافت کنیم.

گفتنی است بازار مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که متاسفانه در یکی دو سال گذشته با رکود بسیار عمیقی رو به رو شده است و این در حالی است که در چند ماه گذشته آمار‌هایی که ارائه نشان دهنده آن است که با کلید خوردن طرح اقدام ملی مسکن زمزمه‌هایی از رونق در این بازار به گوش می‌رسد و ما امیدواریم دولت بتواند با همکاری سایر دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر چهارصد هزار واحد مسکونی را به ویژه در کلانشهر‌ها و شهر‌های جدیدی تهران به مرحله اجرایی برساند.