مدیر عامل شرکت کارگزاری راهبرد در گفتگو با نسیم، در حال حاضر بازار سرمایه درحال گذراندن دوره استراحت بوده و در روزهای آتی به شرط عدم بروز رخدادی غیر منطقی، روندی  منطقی را در پیش رو خواهد گرفت.

علی اسماعیلی ، پیش بینی کرد که در صورت حصول نهایی توافقات حجم معاملات  هم روندی  افزایش داشته باشد و به نسیم افزود که در صورت عدم توافق در عرصه بین الملل هم بازار سرمایه خود را با شرایط  تحریم وفق داده و راه خود را پیدا خواهد کرد.

به گفته وی، با توجه به شرایط مذاکرات بین المللی، احتمال آن می رود که در روز های آتی سهام بانک ها، خودرویی ها، پتروشیمی و حتی پالایشگاهها هم از شرایطی روان تر برخوردار بوده و گفت که بازار سرمایه  به مراتب  هوشمند تر از سایر  عرصه های اقتصادی  بوده و سریعتر هم تصمیم گیری می کند.

این کارگزار بورس، ریزش های روزهای  اخیر  شاخص ها را امری عادی دانست که با توجه به شرایط کنونی مذاکرات بین المللی بازار سرمایه به پیشواز رفته و منتظر نهایی شدن تصمیمات نمی ماند تا پس از آن تصمیم‌گیری کند.

وی، با اشاره به رکورد شکنی  در برخی  از شاخص ها  پس از تفاهم اخیر بین المللی به نسیم توضیح داد: منطقی تر شدن نرخ سود بانکی در کنار تک نرخی  شدن ارز،  تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

اسماعیلی، به فعالان تازه وارد در  بازار سرمایه توصیه کرد که برای  ورود به بازار سرمایه بر مبنای شایعات  وارد این بازار نشده  و ادامه داد که بهتر است این افراد، با استفاده از صندوق های سرمایه گذاری و مطالعه بیشتر  وارد بازار سرمایه شوند.