وی، درعین حال تاکید کرد که درحال حاضر نیز در صورت بروز هر گونه تخلف در زمینه ساخت و ساز شهری ، شهروندان می توانند گزارش  این تخلفات را به معاونت شهرسازی  اداره کل  راه و شهرسازی استان تهران و یا دبیرخانه شورایعالی شهرسازی  ارایه کنند.

حناچی، تاکید کرد که با هرگونه تخلف در زمینه عدول از مصوبات شورایعالی شهرسازی به شدت برخورد خواهد شد.

دبیر شورایعالی شهرسازی در خصوص طرح و بررسی 47 پرونده بلند مرتبه سازی  تهران در کمیسیون ماده پنج هم گفت که  این کمیسیون درخواست داشته تا قانون عطف به ما سبق نشود تا پرونده این 47  مورد تحت بررسی قرار گیرد.

چندی پیش، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مصوب کرد که بررسی47 پرونده بلند مرتبه سازی  در کمیسیون ماده پنج شهر تهران با توجه به ضوابط بلند مرتبه سازی با رعایت مساحت زمین مورد نظر و عرض معبر تعیین تکلیف شود.

به گفته حناچی، بررسی کردن پرونده ها  به معنی  تایید آنها نبوده چرا که ممکن است خیلی  از آنها شرایط  بلند متر به سازی را نداشته باشند و افزود که در این راستا، عرض معبر، اندازه قطعه مورد بررسی  قرار می گیرد و چنانچه این موارد در بلند مرتبه سازی  لحاظ نشده باشد پرونده آنها حتی مورد بررسی هم قرار نمی گیرد.

دبیر شورایعالی شهرسازی ساخت و ساز بالاتر از تراز  1800 متر در منطقه ولنجک تهران را بحثی قدیمی دانست و در عین حال تاکید کرد که چنانچه، اکنون تخلفی در این خصوص صورت پذیرد، با آن برخوردی جدی خواهد شد.