به گزارش «نسیم»، حسین مهری در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور جمعی از مسوولین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سرانه مرسوله‌های پستی کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سرانه جابجایی مرسوله‌های پستی در کشور از ۷. ۲ درصد در سال گذشته به هشت درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۸. ۵ درصد نیز افزایش پیدا کند.

وی سرانه مرسولات پستی ایران را ۱۵ مرسوله اعلام و اضافه کرد: بالا‌ترین سرانه مرسولات پستی در کشور آمریکا با هزار مرسوله و بعد از آن در کشور انگلیس با ۷۰۰ مرسوله و کشورهای اروپایی با ۳۰۰ مرسوله است.

مدیرعامل شرکت پست کشور در ادامه با اشاره به اینکه روزانه حدود چهار هزار خدمت پستی به شهروندان ارایه می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از چهار میلیون مرسوله پستی توسط شرکت پست جابجا شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گفته مهری از زمان تاسیس شرکت پست تاکنون ۵۶۳ میلیون مرسوله پستی، ۱۴ میلیون خدمات الکترونیک و یک میلیون بسته پستی جابجا شده است.

وی با اشاره به عزم جدی شرکت پست برای بروز رسانی کد پستی درسراسر کشور گفت: از ابتدای شروع این پروژه تاکنون ۴۲ میلیون مکان برای واگذاری کدپستی شناسایی شده است.

مهری تاکید کرد: در اماکن شهری لازم است هر دو سال یکبار و در اماکن روستایی نیز هر چهار سال یکبار بهنگام سازی و بروز رسانی کد صورت گیرد که در هشت سال گذشته این مهم، اتفاق نیفتاده این در حالی است که در حال حاضر با استفاده از تمامی امکانات شرکت پست اطلاعات کد پستی در شهر‌ها و روستا‌ها برابر ضوابط و قوانین بروز می‌شود.

مهری به سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در بحران‌ها، امدادرسانی و موارد اورژانسی می‌توانیم مکان را به راحتی شناسایی کرده تا در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم درسراسر کشور گام برداریم.

وی افزود: اطلاعات یکی از اساسی‌ترین پیش زمینه‌های اجرایی شدن دولت الکترونیک است و به یقین می‌تواند روند حرکت رو به رشد آن را سرعت بخشد.

مدیر عامل شرکت پست کشور در ادامه با تاکید بر اینکه پست باید حاکمیتی بماند، افزود: در حال حاضر ۸۰درصد شرکتهای پست در دنیا دولتی هستند ۲۰ درصد باقیمانده هم بخشی را واگذار و محوریت را حاکمیتی نگه داشته‌اند.

مهری افزود: حضور پست زیر نظر حاکمیت، امنیت شهروندان را نیز تضمین خواهد کرد و همچنین بدون توسعه ارتباطات در کشور استقرار دولت الکترونیک ممکن نمی‌شود و حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم از شرکت پست در جهت ایجاد پست مدرن و پیشرفته در دنیا در توسعه این شرکت بسیار موثر بوده است.

به گفته وی در حال حاضر در هفت هزار دفتر پیشخوان دولت و ۱۰هزار دفترICT حدود ۸۰۰ نوع خدمت توسط شرکت پست احصا و ارایه می‌شود.

مهری از امضای تفاهم نامه بین شرکت پست و استانداری قزوین خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در هشت بند برای تحقق بیش از پیش دولت الکترونیک در استان، یکپارچه سازی شبکه توزیع ازطریق شرکت پست، استفاده از پتانسیل دفا‌تر ICT روستایی برای ارایه خدمات نیابتی سازمان‌ها، استفاده از سرویس پست الکترونیکی به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم تنظیم شده است.

وی افزود: پیاده سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان با محوریت کد پستی ده رقمی، ثبت مستمر تغییرات بانکی پستی در سیستم GIS، ایجاد سرویس تبادل ارتباطات بین دستگاهی برای ارایه کد پارسل و بهنگام سازی چارچوب کارگاهی در بانک اطلاعات کد پستی براساس طبقه بندی بین المللی از جمله محورهای این تفاهم نامه می‌باشد.

مهری با اجرایی شدن این تفاهم نامه دفا‌تر شهری استان نیز خدمات ارتباطی سازمان‌ها را احصا و مردم با مراجعه به این دفا‌تر می‌توانند خدمات با کیفیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: با ثبت کد GIS کلیه کد‌ها و نقشه‌ها که در سازمان‌های مختلف وجود دارد یکپارچه سازی و کد‌ها، نقشه‌ها و مشاغل فعال در هر منطقه مشخص می‌شود.

گفتنی است در این پایان این جلسه تفاهم نامه شرکت پست و استانداری قزوین به امضای طرفین رسید.