حسن محتشم، ارایه تسهیلات به بهسازی بافت فرسوده را عاملی تعیین کننده خواند اما افزود که در این زمینه، تعامل مالکین یک عامل مهم درنوسازی بافت فرسوده است.

وی، تاکید کرد که دولت ضمن رعایت حقوق مالکان بافت فرسوده، با مالکانی که آمادگی همکاری برای نوسازی بافت فرسوده را ندارد برخورد قانونی کند.

به گفته وی، عدم همکاری مالکان بافت فرسوده، با مجریان نوسازی بافت فرسوده منجر به عقیم ماندن بهسازی و بازسازی بافت فرسوده خواهد شد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در ادامه گفتگوی خود با نسیم، بهسازی بافت فرسوده در یک منطقه پایلوت را نمونه ای مهم برای تشویق مالکان بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: دولت می تواند با ساخت یک مجموعه پایلوت، در یک یافت فرسوده، انگیزه مالکان بافت فرسوده را بیشتر هم کند.

محتشم، وجود تسهیل گران در مجموعه بافت فرسوده را یک تجربه تکراری برای مالکان بافت فرسوده خواند و تصریح کرد: پیشتر هم تسهیل گران برای مذاکره با مردم در زمینه احیای بافت فرسوده حضور داشته اند اما موفقیت چندانی هم نداشته اند.

وی، با بیان اینکه ارایه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده شروعی مثبت اما ناکافی برای تحریک بازار مسکن است، گفت: رونق بازار مسکن منوط به ارایه تسهیلات به سایر بخش های مسکن هم هست.

محتشم، رفتار وزارت راه وشهرسازی در یکسال اخیر را مبتنی بر آسیب شناسی توام با بررسی و برنامه ریزی ذکر کرد و افزود: دریکسال گذشته دولت فعالیتی در زمینه ساخت وساز نداشته است.

به گفته وی، در سال گذشته نزدیک به  400 هزار واحد مسکونی در کشور احداث شده که  نیاز ساخت سالانه مسکن کشور نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی  است.