عابد فتاحی در گفتگو با «نسیم» در ادامه ضمن گلایه از وضعیت گرانی در جامعه اذعان داشت: بازار کنونی جبهه‌ای است علیه مردم چرا که در این بازار گرانی با سوء مدیریت بیداد می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت‌ها در بازار بدون نظارت است، علاوه بر تولیدکننده، مصرف‌کننده و چرخه تولید نیز دچار مشکل می‌شود. اگر صنعت شوینده با توجه به شرایط تحریم، نتواند مواد اولیه خود را تهیه کند مجبور به خرید مواد اولیه خود از طریق بازارهای سیاه باهزینه‌های گزاف می‌شود و این مسأله روی قیمت تمام شده تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش هزینه‌های خانوار خواهد شد.

عابد فتاحی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در مسیر تولید و توسعه صنایع ضمن اشاره به نام گذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: در گذشته نظارت بر بازارهای داخلی بیشتر قابل لمس بود اما هر چه زمان به سمت جلو حر کت می‌کند سهل انگاری بیشتری را در بخش نظارت شاهد هستیم که تبعات این مسئله دامنگیر تولید و صنایع مرتبط با آن شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس و نمایندگان در حمایت از تولید داخلی چه نقشی را می توانند ایفا کنند، گفت: قانون و نظام قانون گذاری از وظایف و ماهیت خود فاصله گرفته‌اند و مشکلات مردم هر روز در حال افزایش است. به دلیل وجود نداشتن نظارت نهادهای اجرایی، در چند مغازه یک نوع کالا دارای تنوع قیمتی می باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با «نسیم»، ضمن گلایه از برخی از افراد که با دلالی و واسطه گری قیمت‌های محصولات را در بازار افزایش می‌دهند اشاره کرد: در گذشته نظارت در بازار وجود داشت، اما اکنون به دلیل ازدیاد دلال‌ها در بازار، نظارت کاهش یافته و مظلومین اصلی در حقیقت مردم هستند که در زیر فشارهای اقتصادی صدمه می‌بینند. گرانی منجر به حذف برخی از کالاها از سبد خانواده می‌شود که تهدید جدی برای سلامت اقشار جامعه محسوب می شود.

وی در بحث جلوگیری از واردات کالاهای خارجی یادآورشد: در تمامی دنیا چرخه صنایع تولیدی از رقابت سالمی برخوردار هستند و قیمت کالاها بر اساس فرمول‌های اقتصادی شکل می‌گیرد، دستگاهای نظارتی در کشور ما به دلیل فساد نظارتی که در بازار از سوی برخی افراد سودجو به وجود آمده نمی‌توانند اقدامات چشمگیری را انجام دهند.

فتاحی ضمن اشاره به مبادی ورودی کالاهای قاچاق مواد شوینده به داخل کشور خاطرنشان کرد: از بازارچه‌های مرزی، روزانه صدها تن از محصولات خارجی شوینده وارد کشور می‌شود که صنایع تولیدی داخلی را با خطر ورشکسته‌گی روبه رو کرده است.

وی در پایان افزود: باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم و رقابت سالمی را به وجود آوریم تا صنعت به تباهی کشیده نشود در این صورت است که می‌توان گفت که در خدمت مردم هستیم بی‌شک برای ما افتخار است که کالاهای ما در کشورهای دیگر مصرف شود.