به گزارش «نسیم»، حمیدرضا پهلوانی در برنامه دو نیم‌ساعت شبکه خبر با موضوع آزادسازی قیمت‌ها با اشاره به اینکه سال گذشته محدودیت کف قیمتی برای ایرلاین‌ها را برداشتیم گفت: در راستای بسترسازی برای آزادسازی قیمت‌ها این کار انجام شد ضمن آنکه با افزایش 65 درصدی بلیط در سال 91 عملا گام تنوع‌سازی قیمت‌ها برداشته شد که یکی از دلایل این کار افزایش قیمت سوخت و منابع محدود ارزی ایرلاین‌ها بود. بر اساس اطلاعات اقتصادی اقتصاددانان هواپیمایی، با آزادسازی قیمت‌ها در یک بازه زمانی مشخصی یک‌ساله نرخ‌ها به حالت طبیعی بر می‌گردد.
وی تاکید کرد: سال گذشته برای مقوله آزادسازی قیمت‌ها عملا نرخ‌گذاری برخی مسیرهای پروازی توسط ایرلاین‌ها آزاد گذاشته شد. ضمن آنکه شرکت‌های هواپیمایی مختار هستند ارائه خدمات پروازی در مسیرهای مورد نظر خود را متنوع‌سازی کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 ایرلاین با مجموع 240 هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعالیت می‌کنند گفت: همچنین 84 فرودگاه در سطح کشور داریم که 8 فرودگاه بین‌المللی به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات هستند. این احتمال وجود دارد که با آزادسازی قیمت‌ها یکسری محدودیت‌های زمانی در برخی فرودگاه‌ها بوجود آید.