به گزارش «نود اقتصادی» محمدرضا دشتی اردکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر به بهانه حمله به کنسولگری ایران بیشتر جنبه روانی داشت تا اقتصادی و بر همین اساس پایدار نبود.

وی افزود: عده‌ای به دنبال این هستند تا با سیاه‌نمایی در فضای مجازی به افزایش قیمت ارز در بازار دامن بزنند و به تشدید فضاسازی‌ها در این حوزه ادامه دهند که تنها هدفشان سیاه‌نمایی درباره آینده اقتصاد ایران، نرخ سازی دروغ از تورم و القای رکوردشکنی و در نهایت کسب سود بیشتر با ایجاد التهاب از این شرایط است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در یک سال گذشته ما همواره شاهد فعالیت‌های این افراد برای افزایش قیمت ارز در کشور به بهانه‌هایی همچون عملیات طوفان الاقصی، جنگ یمن، سوریه و غیره بودیم اما با وجود تلاش‌های اخلالگران، بازار ارز پس از چند روز افزایش قیمت دوباره به روزهای آرام خود بازگشت.

دشتی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال گذشته پس از مدت کوتاه افزایش قیمت، مجددا قیمت در بازارهای ارز و طلا و سکه به حالت قبل بازگشت، در مورد اخیر نوسان ارز نیز وضع به همین ترتیب است و کنترل اوضاع دوباره در دست بانک مرکزی خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این شرایط لازم است تا قوه قضاییه با سودجویان و منفعت طلبان و اخلالگران در بازار ارز که با هدف کسب سود بیشتر به تلاطم در بازار دامن می‌زنند برخورد جدی و قاطعانه داشته باشد.