به گزارش «نود اقتصادی» حمیدرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت طلا از اُنس جهانی، نرخ دلار و عرضه و تقاضا تاثیر می‌گیرد به خبرنگار «نود اقتصادی» گفت: از مهرماه سال گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از ۳۸ درصد افزایش یافته که بر نرخ طلا در بازار داخلی کشور ما نیز اثر گذاشته و باعث شده این نرخ بالا برود.

وی افزود: با رشد نرخ اُنس جهانی طلا، قیمت این فلز گران‌بها در داخل کشور نیز افزایش یافت به طوری که شاهد ایجاد حباب در قیمت طلا و سکه بوده‌ایم.
   
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان تاکید کرد: در شرایط فعلی که اونس جهانی طلا افزایش یافته مردم نقدینگی خود را به سمت این فلزگران‌بها می‌آورند و چون طلا دارای نقدشوندگی بالایی است مردم می‎‌توانند در صورت نیاز به پول طلا را بفروشند؛ بنابراین افزایش تقاضا نیز به نوعی باعث رشد قیمت طلا شده، البته شاهد هجوم عجیبی که در سال‌های گذشته رخ می‌داد نبوده‌ایم، چون همه می‌دانیم هر لحظه امکان ریزش اُنس جهانی طلا و کاهش قیمت‌ها وجود دارد.

نیکخواه با بیان اینکه افزایش قیمت طلا از شرایط سیاسی نیز تاثیر می‌گیرد گفت: تنش‌‎های سیاسی در منطقه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق بر نرخ طلا اثر گذاشت؛ اما اگر در هفته‌های آتی تنش سیاسی رخ ندهد و اونس جهانی کاهش پیدا کند شاهد اصلاح قیمت طلا و کاهش حباب انواع سکه خواهیم بود. ضمن اینکه شاهد هستیم بعد از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، نرخ‌ها به صورت هیجانی و کاذب بالا رفت اما بعد از چند ساعت دوباره روال کاهش نرخ‌ها آغاز شد.